خبرگزاری کار ایران

فرماندار شیراز تاکید کرد:

آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا/ حجم سفرهای شهری را کم کنید

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۵۷۹

فرماندار شیراز بر نظارت و توزیع اقلام بهداشتی تیم‌های نظارتی و تسهیل در دسترسی و تولید ماسک و مواد ضدعفونی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری، محمدرضا امیری در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز که با رویکرد اتخاذ تصمیمات جهت پیشگیری از ویروس کرونا و آمادگی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی برای مقابله با این ویروس برگزار شد، در خصوص توزیع اقلام بهداشتی، گفت: اولویت با مراکز بهداشتی و درمانی بوده و پس از آن در داروخانه ها و گروه‌هایی که بیشتر در معرض بیماری قرار دارند صورت خواهد پذیرفت.

امیری همچنین بر ضدعفونی کردن سطوح در اماکن عمومی و همچنین آموزش مراقبت ها و نکات بهداشتی و حضور مستمر تیم های نظارتی در این خصوص تاکید کرد.

فرماندار شیراز ادامه داد: در سطح شهرستان نیز ضمن اطلاع رسانی آموزش و آگاهی بخشی محتوای آموزشی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، در تامین آرامش مردم دقت و مراقبت لازم صورت پذیرد.

امیری همچنین با اشاره به نقش تشکل‌های غیردولتی و NGO ها و با اشاره به پویش های مردمی که در حوادثی همچون سیل فروردین ماه، زبانزد مردم دیگر نقاط کشور بود، بر روحیه همراهی، مهربانی و همکاری نسبت به همنوعان در اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا ویروس تاکید کرد.

این مقام مسئول در این جلسه بیان کرد: تامین اقلام بهداشتی و حفاظتی برای پاکبانان که در تماس مستقیم با منابع آلودگی دارند  و اقشار فعال مجموعه شهرداری در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ضروری بوده و می بایست در اولویت قرار گیرد.

امیری با اشاره به کم شدن حجم سفرهای شهری ادامه داد: براساس تاکید مراکز بهداشت و درمان بر مراکز خرید، براساس مصوبه سازمان صمت از طریق اتحادیه ها و اتاق اصناف باید ابلاغ شود تا در طی چند مرحله در شبانه روز سطوح به ویژه سطوح فلزی گندزدایی و ضدعفونی شود.

امیری همچنین اضافه کرد: توزیع اقلام بهداشتی همچون مواد ضدعفونی و ماسک برای بخش مرکزی شهرستان، شهر جدید صدرا، داریون و بخش ارژن، با بکارگیری سامانه نظارت بر توزیع که طی دو روز آینده تعریف می شود، نیز می بایست در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شیراز افزود: در خصوص نانوایان نیز علاوه بر آموزش هایی که صورت گرفته است، همواره نظارت های لازم و پیگیری در این خصوص صورت پذیرد. این در حالی است که در خصوص مراکز عرضه اغذیه بویژه نانوایی ها نیز آموزش های لازم در خصوص دریافت وجه، کشیدن کارت بانکی توسط خود مشتری آموزش ها و نظارت ها انجام شده است.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در جلسه شورای تامین مشترک کمیته سلامت مقرر شد تا معتادین متجاهر در سطح جمع آوری شوند، گفت: اما بر اساس دستور العمل ابلاغ شده این افراد ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشند و نمی توان این افراد را منتقل نمود و بایستی مجموعه بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری و مراکز بهداشت نیز نسبت به تعیین تکلیف نمودن این موضوع و این افراد اقدام نمایند.

امیری با اشاره به اینکه مراکز بهداشت نیز باید توسط زیر مجموعه های خود از جمله خانه های در ضدعفونی کردن همکاری لازم را داشته باشند، گفت: کلیه ادارات، دستگاه ها و نهادهای دولتی و عمومی نیز در پیشگیری از بروز این بیماری نیز خدمات ارزشمندی انجام داده اند. شهرداری های مناطق و بویژه شهرداری شیراز نیز در ارتباط با ضدعفونی نمودن سطوح و مدیریت پسماند تلاش شایانی نموده است و این در حالی است که مسائلی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی به کلیه ادارات و دستگاه ها ابلاغ شده می بایست با جدیت بسیار دنبال شود. 

امیری افزود: باتوجه به آمار ارائه شده در خصوص کاهش مصرف بنزین، اما باز نیاز است تا در ستاد خدمات سفر استان بر روی عدم پذیرش استان در خصوص مسافرین نوروزی تاکید شود.

مقام عالی دولت در شهرستان شیراز ادامه داد: باتوجه به انتظاراتی که دانشگاه علوم پزشکی برای دستگاه های مختلف ارسال نموده است و طبق دستور استاندار محترم فارس در این خصوص می بایست کلیه دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان نیز نسبت به سهم خود این انتظارات را پیگیری و اجرایی نماید و نسبت به ارائه گزارش به فرمانداری و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، محدودیت و‌ ممنوعیت هایی در خصوص اماکن متبرکه و زیارتگاه ها نیز باتوجه تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای تامین صورت گرفته اما دستورالعمل های اجرایی در خصوص این اماکن متبرکه از سوی اداره کل اوقاف ارائه خواهد شد که نکات ضروری ارائه شده از سوی تولیت هر یک از بقاع متبرکه نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

فرماندار شیراز افزود: در نقاطی که سطح شیوع آنفولانزا و سرماخوردگی بالا است، مراکز بهداشت هر منطقه و شهرداری نیز باید بر این مناطق اهتمام ویژه داشته باشند.

امیری با اشاره باتوجه به اینکه سه تصمیم در خصوص ضد عفونی کردن سطوح در بانک ها، ادارات به عنوان مصوبه ابلاغ شده است، تصریح کرد: در خصوص شرکت های خدماتی نیز کلیه خدمات باید به نحو مطلوب انجام شود و این سیستم نباید موجب شود تا منجر به بروز اختلال شود.

فرماندار شیراز گفت: باتوجه به اینکه خدمات‌بسیاری از سوی دولت همچون انجام مهلت کافی برای بازپرداخت اقساط بانکی و همچنین تمدید دفترچه‌های بیمه تا اواخر فروردین ماه به صورت خودکار لحاظ شده است پیشنهاد می‌شود تا شورا و شهرداری نیز موضوع عوارض و اعمال نرخ عوارض را تا اردیبهشت ماه انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز