خبرگزاری کار ایران

شهبازی اعلام کرد:

استانداری ناظر عالی بر روند فعالیت دستگاه ها برای مبارزه با کرونا است

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۳۶۶

استاندار البرز با عنوان اینکه نباید در سیستم توزیع استان اختلالی وجود داشته باشد، گفت: تمامی اعضا مرتبط با تامین نیاز مردم به دارو و مواد ضدعفونی کننده باید پای کار باشند و کسانی که در این شرایط خاص، شانه خالی کنند باید مورد برخورد قانونی از سوی دستگاه قضا قرار گیرند.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی امروز در ستاد استانی مبارزه به کرونا ویروس، ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و اعضای ستاد برای مقابله با کروناویروس و ارتقا بهداشت، درمان و سلامت استان، افزود: ما بدنبال کار تشریفاتی نیستیم بلکه درصدد هستیم طبق بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند هر چه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند، حسنه و هر چه به شیوع آن کمک کند، سیئه است، به سمت رقم زدن حسنه پیش برویم و روند شیوع کرونا را در استان کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه های معاند با سیاه نمایی و ایجاد رعب و وحشت کاذب خاطر مردم را مکدر کرده اند، ادامه داد: برخلاف هجمه های این چنینی ما کار خود را انجام می دهیم و به وظایف خود آگاه هستیم و در سطح ملی تمامی مدیران کشور پای کار هستند.

شهبازی گفت: براساس گزارش های ارائه شده، تعداد قابل توجهی از کسانی که به سبب کرونا در بیمارستان ها بستری شده بودند، از بیمارستان ها مرخص شدند.

رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: ما به طریق ممکن نیازها و مطالبات البرز را به مراجع ملی انتقال دادیم و تصمیم های بزرگی گرفته شد که در این راستا از اعضای شورای تامین استان که نهایت پشتیبانی را داشتند قدردانی می کنم.

استاندار البرز اضافه کرد: برای آرامش و رضایتمندی مردم هر چه در توان داریم با توجه به شرایط خاص استان اقدام کردیم و طی تعاملی که در مجموعه استان وجود دارد، تلاش خود را به توزیع تولیدات واحدهای مستقر در البرز در سیستم عرضه استان معطوف کردیم.

وی گفت: حتی به شخصه شماره تماس راننده های توزیع اقلام را دریافت کرده و با آنها ارتباط برقرار می کنم تا از چگونگی روند توزیع به صورت حقیقی مطلع شوم.

شهبازی افزود: نباید در سیستم توزیع استان اختلالی وجود داشته باشد چراکه تولید در واحدها به اندازه نیاز بازار وجود دارد.

وی گفت: تمامی اعضای مرتبط با تامین نیاز مردم به دارو و مواد ضدعفونی کننده باید پای کار باشند و کسانی که در این شرایط خاص از مسئولیت به هر دلیلی شانه خالی کردند باید مورد برخورد قانونی از سوی دستگاه قضا قرار گیرند.

استاندار البرز افزود: اکنون در جنگ با بیماری کرونا قرار داریم و سربازی که در این برهه، کار را رها می کند باید مجازات شود چراکه هر گونه قصوری به سلامت و امنیت مردم لطمه می زند.

وی با بیان اینکه گزارش های ارائه شده در این نشست، حاکی از برقراری نظم در ارائه خدمات است، عنوان کرد: نسبت به ویژگی های خاص استان، تراکم بالای جمعیت و... اکنون البرز در وضعیت حاد شیوع کرونا قرار ندارد ولی همچنان باید با پیشگیری و آگاهی بخشی روند صعود شیوع را متوقف کرد.

شهبازی با انتقاد از سیستم اطلاع رسانی استان برای آگاهی بخشی به مردم، گفت: باید این سیستم تقویت شود چراکه هر میزان مردم آگاه تر شوند برای مقابله با این بیماری آماده تر خواهند بود و مردم باید بدانند که خدمتگزارنشان برای حفظ سلامت آنها در میدان هستند.

وی با اشاره به اینکه برخورد محکم و قانونی با محتکرین خواهیم داشت، افزود: با توجه به ظرفیت های البرز در بخش تولید، کشور از ما انتظار دارد که علاوه بر تامین نیاز استان، مساعدت لازم را برای سایر استان ها نیز داشته باشیم.

استاندار البرز ادامه داد: توزیع مواد ضدعفونی کننده بعهده دانشگاه علوم پزشکی، تامین الکل واحدهای تولیدی از وظایف سازمان صمت و حمل اداره کل راه و شهرسازی نیز مکلف به تامین خودرو برای حمل و نقل می باشد و استاندار و تیم استانداری نیز ناظر عالی بر روند فعالیت آنها است.

وی گفت: اکنون گزارش های ارائه شده از روند فعالیت ستاد با روزهای اول قابل مقایسه نیست و هماهنگی ها بسیار ارتقا یافته است.

شهبازی افزود: دستگاه های نظارتی بازار استان را کنترل کنند و در صورتی که نیاز مردم استان تامین شود می توانیم به استان های دیگر نیز مواد ضدعفونی کننده انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: برای تامین نیازهای بهداشت و درمان در استان آنچه که در توان داریم در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

استاندار البرز گفت: باید توجه ویژه به مناطق حاشیه نشین استان داشته باشیم و نیازهای این قشر آسیب پذیر را احصا کرده و به نسبت آنها نیز اقدام شود.

وی افزود: شهرداری ها باید با جدیت بیشتری پای کار باشند و برای ضدعفونی کردن معابر و... بویژه در مناطق آسیب پذیر اقدام کنند.

شهبازی گفت: باید از ظرفیت فرودگاه‌های مستقر در استان برای سم پاشی و ضدعفونی کردن استان بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: این دوران به پایان می رسد و روسیاهی به زغال می ماند، کسانی که در این شرایط سخت در کنار مردم باشند به خوبی از آنها یاد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز