خبرگزاری کار ایران

به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا در یزد انجام شد ؛

برگزاری دادگاه زندانیان یزدی از طریق ویدئو کنفرانس/برگزاری 10 جلسه در نخستین روز

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۱۱۶

معاون دادگستری یزد با اشاره به لزوم رسیدگی به جرایم گفت: جلسات رسیدگی دادگاه زندانیان در استان یزد از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، عزیز صابریان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در زندان و صیانت از سلامتی مددجویان زندانی مقرر شد تا جلسات رسیدگی دادگاه زندانیان ازطریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.

وی بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و احتمال انتقال این بیماری به داخل زندان از طریق زندانیان اعزام شده به دادگاه و در اجرای بخشنامه لغو اعزام  زندانیان و تأکید ریاست کل دادگستری استان مبنی بر برگزاری جلسات رسیدگی زندانیان با استفاده از تکنولوژی های روز این اقدام صورت گرفت.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد تصریح کرد: برگزاری دادگاه رسیدگی به صورت الکترونیکی با هدف جلوگیری از تجدید اوقات، تأخیر در رسیدگی و تسریع در صدور احکام زندانیان صورت پذیرفت.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت های قانونی و نصب و راه اندازی تجهیزات فنی لازم، امکان برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه و تحقیقات دادسرا به صورت ویدئو کنفرانس بین دادگستری مرکز استان و زندان شهرستان یزد را فراهم گردید.

صابریان اظهار داشت: در اولین روز این اقدام بیش از 10 جلسه رسیدگی در شعبات مختلف دادگاه و بعضاً با حضور وکلا برگزارگردید.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر کاهش خطر جلوگیری از وضعیت انتقال بیماری کرونا به زندان و حفظ سلامت زندانیان در وضعیت فعلی، آثار مثبت و فوایدی درگسترش استفاده از فرایند دادرسی الکترونیک، بالا بردن امنیت و کاهش خطرات نقل و انتقال زندانیان، صرفه جوئی در هزینه ها، زمان  و نیروی انسانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز