خبرگزاری کار ایران

ملایی مطرح کرد:

اعلام آمادگی صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تاسیسات آبی هرمزگان/ استقبال مردم از جاذبه های سد میناب

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۰۳۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، در صورت وجود متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پیرامون منابع و تاسیسات آبی هرمزگان، فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ ملایی در جلسه کمیته گردشگری، هرمزگان را دارای پتانسیل بسیار بالای گردشگری در کشور دانست و اظهار کرد: هرمزگان به واسطه دارا بودن جزایر متعدد و زیبا و همچنین بیش از هزار کیلومتر مرز آبی و ساحل  یکی از استان‌های برتر کشور از نظر ظرفیت‌های گردشگری محسوب می‌شود.

وی با ذکر این نکته که استان هرمزگان بیش از استان‌های دیگر کشور دارای چشمه‌های آب گرم است، عنوان کرد: شهرستان بستک قطب آب‌گرم درمانی کشور است و در جلسات بعدی برنامه‌ها و جمع‌بندی‌ها برای این چشمه‌ها ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان ارتقای "میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" از سازمان به وزارت‌ را نشانه نگرش دولت و مسئولان ارشد کشوری نسبت به گردشگری دانست و افزود: ظرفیت‌های گردشگری منابع و تاسیساتی آبی استان هرمزگان در حال احصا شدن هستند و به دنبال رقم زدن اقدامی بزرگ هستیم.

ملایی تصریح کرد: سال گذشته در ایام عید مصوب شد که مردم بتوانند از سد استقلال میناب بازدید کنند که منجر به استقبال بی‌نظیر مردم از این سد شد. اگر امکانات اسکان و گردشگری مناسبی در سدهای استان هرمزگان فراهم شود، قطعا استقبال مناسبی از سوی گردشگران انجام خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که هر کدام از سدها، ظرفیت‌های خاص خود را دارند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود؛ در صورت وجود متقاضی سرمایه‌گذاری در این سدها، فرایند واگذاری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد و مجموعه به سرمایه‌گذار تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان تشریح کرد: تمام امکانات مورد نیاز اعم از آب، برق و جاده دسترسی در این سدها در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

ملایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به استفاده اقتصادی و گردشگری از سدها، گفت: در تلاش هستیم که سدها به اقتصاد کشور و منطقه کمک کنند چراکه با تحقق این برنامه‌ها اشتغالزیی ایجاد خواهد شد و به نوعی محرک توسعه اقتصادی استان خواهد شد.
 
ظرفیت‌های آبی استان هرمزگان از اهمیت بالایی برای حوزه گردشگری برخوردار است
رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان نیز در این جلسه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های آبی استان هرمزگان برای حوزه گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ورود شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان به حوزه گردشگری هرمزگان را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در فرایندها برای اجرای این پروژه انجام خواهیم داد.

برومند تصریح کرد: به نظر ما هیچ مانعی برای اجرای چشم انداز شرکت آب منطقه‌ای در خصوص استفاده از ظرفیت منابع و تاسیسات آبی استان هرمزگان وجود ندارد و مجموعه میراث فرهنگی آماده همکاری کامل برای تسهیل سرمایه‌گذاری در این امر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز