خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر مطرح کرد:

رشد 23 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان/ افزایش 6 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۰۰۷

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: طبق آمار 11 ماهه سال 98 عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر شرق استان در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی و در جابجایی مسافر نیز در بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز از رشد 6 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس،حمید رضا محمد حسینی با اشاره به عملکرد یازده ماهه سال جاری اظهار کرد: طی این مدت در مجموع یک میلیون و 923 هزار و 137 تن انواع  کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده میزان 961 هزار و 634 تن کالای غیرنفتی و 93هزار و 616 تن کالای نفتی از این بنادر صادر شده که در بخش غیرنفتی 16 درصد و نفتی نیز 147 درصد رشد به ثبت رسیده است.

محمد حسینی خاطر نشان کرد: 44 هزار و 598 تن کالای غیر نفتی از بنادر یاد شده  به کشورهای حوزه خلیج فارس طی یازده ماه  سال 98 صادر شده که نسبت به سال گذشته رشد 9 درصدی را در مواد غیرنفتی شاهد می باشیم.

این مقام مسئول به میزان سفرهای دریایی نیز طی مدت یاد شده  اشاره کرد و افزود: 3 میلیون و 473 هزار و 921 نفر مسافر از بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز جابجا شده اند که در این حوزه آمارها رشد 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: طی یازده ماه امسال تعداد 54 هزار و 263 نفر مسافر در مسیرهای دریایی بین بندر شهید باهنر و کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شده است.

محمد حسینی  در پایان حمل و نقل کالارا به وسیله کانتینر یکی از موارد مهم در دستور کار برشمرد و گفت: طی یازدهم ماهه سال جاری مجموعا 27 هزار و 469 ((TEU کانتینر در بندر شهید باهنر جابجا شده است.

لازم به ذکر است، محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی، معدنی، پروتئینی و ساختمانی از جمله کالاهای است که از طریق بنادر شرق استان به کشورهای هدف صادر می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز