خبرگزاری کار ایران

با وجود توصیه های بهداشتی ادامه دارد؛

فعالیت مرزی مهران و نگرانی از گسترش ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۰۰۴

با وجود انتشار ویروس کرونا و توصیه های وزارت بهداشت برای پرهیز از تجمع و حضور مردم در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد، همچنان فعالیت های مرزی مهران برقرار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با فراگیر شدن ویروس کرونا و هشدارهای جدی مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر عدم حضور در مکان‌های شلوغ و رعایت اصول بهداشتی اما با باز شدن مرز مهران و تردد روزانه ده‌ها کامیون ایرانی و عراقی در این پایانه مرزی ، پارادوکس قابل تاملی در مواضع مسئولان وجود دارد.

از طرفی مسئولان، مردم را از حضور در مکان‌های های شلوغ بر حذر می‌دارند و از دیگر سوی اما حضور روزانه حداقل هزار نفر در مرز مهران و تخلیه و بارگیری کالاها سرعت انتشار این ویروس را افزایش می‌دهد.

مراودات تجار، کارگران ، کامیون داران ایرانی و عراقی و سایر رانندگانی که از اقصی نقاط ایران به مرز مهران کالا می آورند خطر جدی مبتلایان به ویروس کرونا را به دنبال دارد.

نکته قابل تامل اینجاست که کشور عراق طی هفته گذشته با ارسال نامه‌ای بدلیل آنچه پیشگیری از ویروس کرونا در آن ذکر شده بود، خواستار بسته شدن مرز مهران تا ۲ هفته آینده بود اما با از سر گرفته شدن روابط تجاری در این مرز ، سرعت شیوع ویروس کرونا بسیار جدی و تاحدودی نگران کننده به نظر می رسد.

اگرچه برخی ها مدعی‌اند باز شدن مرز مهران نبض اقتصادی جامعه را به تپش در می آورد درست، اما آیا تردد هزاران نفر در مرز مهران و سرعتی که انتشار ویروس مرگبار کرونا دارد باعث بحرانی تر شدن شرایط نخواهد شد و تن نحیف اقتصاد کشور را به مسلخ نابودی نخواهد برد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز