خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

سفره کارگران و بازنشستگان هر روز کم رنگ تر از گذشته می شود / وعده‌های دروغین برای کارگران آب و نان نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۵۳۹

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: سفره کارگران و بازنشستگان هر روز کم رنگ‌تر از گذشته می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کریم صادق‌زاده تبریزی، با بیان اینکه نرخ تورم را برای امسال ۳۵ درصد اعلام کرده‌اند خاطر نشان کرد: با وجود این  به نظر می رسد نرخ تورم بیش از این رقم اعلام شده  و در سال‌های گذشته نیز شاهد نرخ تورم‌های غیر واقعی به خورد مردم و کارگران و بازنشستگان داده اند باز هم شاهد آن بودیم که افزایش دستمزد بسیار کمتر از حد نرخ تورم اعلامی دولت بوده است.          
وی ادامه داد: با اعلام حدود ۴۰ درصد سطح نرخ تورم و با افزایش حدود ۲۰ درصد کاملا واضح و روشن است که سفره کارگران و بازنشستگان هر روز تهی‌تر و کم رنگ تر از گذشته می‌شود چرا دولت به فکر معیشت کارگران و خانواده‌هایشان و بازنشستگان و مستمری بگیران نیست؟

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: وعده های دروغین هیچ وقت برای کارگران آب و نان نخواهد شد امروز زندگی خانواده‌های کارگران و بازنشستگان به هیچ وجه قابل قبول نیست، با این درآمد و هزینه‌های سرسام آور زندگی فقط برای نمردن و تقلید زنده ماندن است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تبریز با اعلام اینکه افزایش حقوق دستمزد کارگران و بازنشستگان باید واقعی باشد گفت: آنچه امروز در جامعه اتفاق می افتد و زندگی را برای جامعه کارگری و بازنشستگی بسیار سخت و دشوار کرده است یک حقیقت واقعی و عیان و آشکار است باید در افزایش مد نظر قرار گیرد باید فاصله به‌جامانده افزایش‌های کمتر از تورم سال‌های گذشته نیز جبران شود.               

دبیر اجرایی شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه یادآور شد: در خواست جامعه کارگری افزایش دستمزد با در نظر گرفتن واقعیت های موجود در زندگی است. باید  افزایش واقعی دستمزد و حقوق کارگران و بازنشستگان در سال جدید عملی و اجرایی شده و به نگرانی های جامعه کارگری و بازنشستگی خاتمه داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز