خبرگزاری کار ایران

بهداد مطرح کرد:

تاکنون موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از مصرف فرآورده‌های دامی به انسان نداشتیم/ مردم از مصرف فرآورده‌های دامی و گوشتی نگران نباشند

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۵۱۵

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه مردم با خیال راحت فرآورده‌های گوشتی و دامی را مصرف کنند، گفت: تاکنون هیچ موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از مصرف فرآورده‌های گوشتی و دامی مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین بهداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کرونا، ویروس مشترک بین انسان و حیوان است، اظهار کرد: قوت غالب مردم فرآورده‌های گوشتی و دامی اعم از گوشت گاو، گوسفند و مرغ است ولی تاکنون موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از مصرف فرآورده‌های دامی به انسان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه گوشت شتر می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس کرونا به انسان باشد، افزود: بر همین اساس شترهای استان نیز مورد بررسی قرار گرفته و به صورت غیرگزینشی نمونه برداری شده‌اند ولی تاکنون موردی از ویروس کرونا در آنها مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم از مصرف فرآورده‌های دامی و گوشتی نگران نباشند، گفت: تاکنون موردی از انتقال ویروس از فرآورده‌های دامی و گوشتی مشاهده نشده است.

بهداد ادامه داد: مصرف گوشت و شیر شتر نیز در بین مردم زیاد معمول نیست البته در صورت مصرف نیز باید شیر و گوشت شتر را در حرارت بسیار بالایی بپزند تا ویروس های احتمالی موجود با پخت کامل از بین برود.

وی افزود: نقل و انتقال شتر از استان‌های جنوبی کشور به آذربایجان شرقی در راستای مقابله با کرونا، ممنوع شده است و از این بابت هیچگونه مشکلی در استان ما وجود ندارد.

بهداد با توصیه‌هایی به مردم در مصرف فرآورده‌های گوشتی و دامی، گفت: مردم باید مراقب عوامل بیرونی باشند؛ چرا که در حالت عمومی احتمال آلودگی فروشندگان یا افراد قصاب به ویروس کرونا وجود دارد و از فرد به فرد دیگری منتقل می شود.

وی افزود: مردم با رعایت اصول اولیه می‌توانند نسبت به مصرف و خرید فرآورده‌های دامی و گوشتی اقدام کنند، همچنین گوشت را به طور کامل پخته و مصرف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز