خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان عمومی قزوین:

دستگاه قضا با متخلفان حوزه بهداشت قاطعانه برخورد می کند

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۴۹۲

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضا در استان قزوین با افراد گرانفروش و محتکر اقلام بهداشتی قاطعانه برخورد می کند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فولیان اظهار کرد: سلامت عمومی از مصادیق حقوق عامه است و در شرایط حساس فعلی که ویروس کرونا در بیشتر استان‌های کشور انتشار یافته، بحث سلامت و بهداشت عمومی بسیار حائز اهمیت است و همه باید تلاش کنند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

معاون دادستان عمومی قزوین افزود: دستگاه قضائی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیا حقوق عامه در حوزه بهداشت و سلامت عمومی ورود به موقع و جدی داشت و اقدامات مختلفی از جمله ممنوعیت عرضه قلیان، بازدیدهای سرزده از واحدهای عرضه اقلام و لوازم بهداشتی، شناسایی انبارهای احتکار، برخورد بدون اغماض با محتکران و… را در دستور کار دارد و با جدیت دنبال می‌کند.

فولیان بیان کرد: متأسفانه علیرغم هشدارهای گذشته، برخی واحدهای صنفی همچنان بدون توجه به ممنوعیت‌ها به فعالیت خود ادامه داده که در بازدیدهای بعمل آمده، تعداد ۳۰ واحد صنفی بدلیل عرضه قلیان پلمب و برای متخلفان پرونده قضائی تشکیل گردید و همچنین حدود ۵۰۰ آلات و ادوات قلیان جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: در بازدید سرزده از داروخانه‌ها و مراکز عرضه لوازم بهداشتی، یک داروخانه پلمب و حدود ۵ داروخانه نیز به دلیل گرانفروشی و احتکار کالا اخطار پلمب دریافت کردند و همچنین مقادیر قابل توجهی از اقلام و لوازم بهداشتی احتکار شده کشف شد که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان عرضه خواهد شد.

این مقام قضائی استان خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک در استان فعال است و بازدیدها و سرکشی‌ها به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی استمرار خواهد داشت و شعب ویژه رسیدگی در دادسرای مرکز استان تعیین شده و مجدداً به واحدهای صنفی هشدار می‌دهیم که در صورت عدم توجه به ممنوعیت‌ها و ادامه فعالیت، برخورد دستگاه قضائی با آنها سخت و بدون اغماض خواهد بود.

این مسئول در پایان هشدار داد: به محض قطعی‌شدن آرا، حکم صادره و اسامی محتکران اقلام و لوازم بهداشتی را به جامعه اعلام خواهیم کرد.

شهروندان می‌توانند تخلفات این حوزه از جمله گرانفروشی، عدم عرضه و احتکار اقلام و لوازم بهداشتی و… را جهت پیگیری از طریق سامانه پیامکی ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به دادستانی اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز