خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد ؛

بستری شدن روزانه 10 تا 20 نفر در مراکز بیمارستانی ب

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۳۸۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه روزانه 10 تا 20 نفر با علایم اولیه تب شدید، سرفه و کوفتگی بدن در مراکز بیمارستانی بستری می‌شوند، گفت: ما نمونه‌های آزمایشی 45 نفر را به تبریز ارسال کردیم که قرار است طی فردا و پس فردا نتایج آن اعلام شود که این روند پاسخگوئی آزمایشگاه ما را با دغدغه جدی روبرو کرده است.

به گزارش ایلنا، قدرت اخوان اکبری ۱۲ اسفند در جلسه ستاد پیشگیری از کروناویروس در اردبیل اظهار کرد: تاکنون 85 نفر بیمار با علایم اولیه کرونا در شهرهای مختلف استان بستری شدند که هر روز بر این تعداد افزوده می‌شود و اردبیل با 42 بستری، پارس‌آباد 9 نفر و مشگین‌شهر 6 نفر بستری در آی‌سی‌یو بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه روزانه 10 تا 20 نفر با علایم اولیه تب شدید، سرفه و کوفتگی بدن در مراکز بیمارستانی بستری می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما نمونه‌های آزمایشی 45 نفر را به تبریز ارسال کردیم که قرار است طی فردا و پس فردا نتایج آن اعلام شود که این روند پاسخگوئی آزمایشگاه ما را با دغدغه جدی روبرو کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: بیمارانی که نیاز به مراقبت داشته باشند در مراکز بیمارستانی نگهداری شده و مابقی ترخیص می‌شوند و همچنان از هموطنان انتظار داریم در خانه به خودمراقبتی و موارد پیشگیرانه دقت بیشتر داشته باشند.

اخوان اکبری مراجعات سرپایی به اورژانس را رو به افزایش توصیف کرد و گفت: هموطنان نباید اصراری به بستری شدن در مراکز بیمارستانی داشته باشند بلکه ضرورت دارد با مراقبت‌هایی که در منزل انجام می‌شود خودشان نسبت به درمان سرماخوردگی با علایم اولیه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هفته آینده روند شیوع این بیماری با افزایش روبرو خواهد شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در دو هفته آینده به پیک این بیماری برسیم اما روند نزولی آن کند خواهد بود و در هفته‌های آینده بیشترین درگیری و مراجعات را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اهالی استان خواست؛ تا از حضور در اجتماعات به ویژه بازار پرهیز کنند و خرید روزهای پایانی خود را به حالت تعلیق درآورند.

اخوان اکبری از ممنوعیت ورود گردشگران و مسافران به استان از سمت گیلان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع گسترده این بیماری در استان گیلان بیشترین نگرانی ما از ورود مسافران و گردشگران از سمت آستاراست که گاه به بهانه معالجه به استان مراجعه می‌کنند که باید جلوی این امر گرفته شده و از آن پرهیز شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که در استان یک وحدت و همگرایی در نظارت و کنترل بر این بیماری انجام نشود غیرممکن است که ما بر توسعه آن غلبه کنیم و با تدبیر مسئولان استان ورودی از سمت گیلان به غیر از محموله‌های ضروری ممانعت شده و قرنطینه در این زمینه مدنظر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مساعدت پلیس راهور را در این زمینه ضروری دانست و بیان کرد: در کنار جلوگیری از بازار و تجمعات گسترده و رعایت فاصله یک متری باید جابجایی اسکناس نیز به حداقل رسیده و مردم بیشتر از کارت‌های بانکی استفاده کنند.

اخوان اکبری گفت: صداوسیما به جای تبلیغ کالاهای ارزان قیمت در فروشگاه‌ها بهتر است خریدهای غیرحضوری را تبلیغ کند و از حضور مردم در بازار جلوگیری کند.

وی افزود: تعطیلی هتل‌ها، مراکز اقامتی، آبگرم‌ها و ... تا نیمه دوم فروردین ادامه خواهد داشت و از مسئولان شهرستان‌ها انتظار می‌رود در توزیع ماسک‌ها و مواد ضدعفونی کننده نظارت داشته باشند تا دغدغه و نگرانی شهروندان به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تامین تجهیزات مورد نیاز کادردرمانی اشاره کرد و گفت: همکاران ما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با وجود سختی شرایط کار سعی دارند تا به مراجعین به ویژه افراد بستری ارائه خدمات کرده و شرایط را به وضعیت عادی برگردانند.

تغییر ساعات ادارات با نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی 

معاون منابع انسانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: در هفته جاری با تغییر ساعات ادارات از 8 صبح تا 13 ظهر کاهش 25 درصدی تعدیل نیروها اتفاق افتاد و کارکنانی که با مشکل تنفسی و قلبی روبرو بودند در منزل استراحت کردند.

یعثوب نژادمحمد اظهار کرد: قرار شد برای هفته‌های آینده نیز در کنار کاهش ساعات ادارات دورکاری نیروها انجام شده و تعدیل نیرو در ادارات انجام شود که پیشنهاد کردیم کار ادارات از 9 صبح تا 12 ظهر باشد.

وی افزود: البته در این زمینه پیشنهاد شد تا کار دستگاه‌های اداری و کم و زیادن شدن آن با تفویض اختیار به مدیران انجام شود و دستگاه‌هایی که خدمات مستقیم به مردم ارائه نمی‌کنند، احتمالا با تعطیلی روبرو خواهند شد.

معاون منابع انسانی استانداری اردبیل تصریح کرد: نیروهای خدماتی در دستگاه‌های مختلف به ویژه بیمارستان‌ها انتظار ترمیم حقوق خود را دارند و درخواست کردند تا از مزایای مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی و افزایش 50 درصد اخیر بهره‌مند شوند که در این زمینه باید از طریق مسئولان کشوری پیگیری‌ها و اقدام لازم انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با اشاره به تعطیلی واحدهای آموزشی گفت: از طریق شبکه آموزش برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان در حال انجام است و در کنار آن برخی معلمان از طریق فضای مجازی نسبت به تولید و پخش برنامه‌های آموزشی برای شاگردان خود اقدام می‌کنند که ما در این ایام با شعار هر خانه یک مدرسه و هر معلم یک رسانه سعی می‌کنیم تا برنامه‌های مکمل آموزشی را با هدف جبران خلاهای آموزشی به وجود آمده انجام دهیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز