خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در افغانستان در گفت وگو با ایلنا:

تمهیدات مناسب در مرز دوغارون برای مبارزه با کرونا / صدور روادید برای اتباع افغانستان تا اطلاع ثانوی منتفی شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۳۱۵

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: باتوجه به حساسیت بالای مرزهای کشور درخصوص تردد مسافر و کالا، تمهیدات خوبی در مرز دوغارون جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا اندیشیده شده است.

بهادر امینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: تدابیر مناسبی برای مقابله و مبارزه با بیماری کرونا در مرز دوغارون مانند گندزدایی و سم زدایی معابر و خودروهای عبوری انجام شده است.

وی با اشاره به تردد روزانه بیش از 1500 نفر از این معبر رسمی، افزود: با نصب دومین دوربین حرارتی کشور در این مرز با هدف انجام معاینات اولیه بر روی مسافران ورودی از کشور افغانستان، سلامت مسافران کنترل می‌شود.

امینیان مطرح کرد: با بروز بیماری کرونا در کشور صدور روادید برای اتباع افغانستان تا اطلاع ثانوی منتفی است و در مواردی هم که انجام می‌شود تمام ملاحظات بهداشتی و ایمنی لحاظ می‌شود.

وی با اعلام اینکه مرز دوغارون از لحاظ شیوع ویروس کرونا پاک است، بیان کرد: با تمهیداتی که توسط مسئولان اجرایی و نظامی این شهرستان انجام شده تاکنون هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: شرایط در کشور افغانستان به نسبت مناسب است؛ چند مورد مشکوک در این کشور مشاهده شده که با کمک‌های بهداشتی سازمان‌های بین‌المللی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی مرز دوغارون را شاهرگ اقتصادی در کشور معرفی کرد و افزود: سالانه افزون بر ۲ میلیارد دلار صادرات از طریق این معبر رسمی انجام می‌شود که همین امر نشان می‌دهد مرز و گمرک مرزی دوغارون نقش موثری در حوزه تجاری کشور افغانستان دارد.

امینیان عنوان کرد: دو کشور ایران و افغانستان از دیرباز به واسطه روابط مشترک جغرافیایی، تمدن، زبان، فرهنگ و... همیشه تعاملات خوبی داشته و با کاهش خشونت و درگیری‌ها در افغانستان این تعاملات ثبات بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول 20 سال گذشته برای رسیدن به اهداف خود در افغانستان هزینه‌های زیادی کرده‌اند اما تاکنون نه تنها امنیت در این کشور برقرار نشده بلکه رونقی در فعالیت‌های اقتصادی هم ایجاد نشده است.

وی بیرون رفتن آمریکا از افغانستان را  کمک بزرگی به مردم این کشور و سایر کشورهای همسایه دانست و بیان کرد: ترامپ با نمایشی که در افغانستان راه انداخته تنها به دنبال جمع کردن رای برای دور بعدی ریاست جمهوری است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و هیات همراه امروز در سفری به شهرستان تایباد از روند پیشگیری از بیماری کرونا در مرز دوغارون بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز