خبرگزاری کار ایران

مدیر سازمان تعاون روستایی استان خبر داد:

برای تامین میوه شب عید در سطح استان خراسان رضوی مشکلی نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۲۸۰

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه مقدار قابل توجهی میوه شب عید در سردخانه های استان دپو شده است، افزود:یک هفته مانده به آخر سال میوه شب عید شامل پرتقال و سیب که قیمت آن 10 الی 20 درصد زیر قیمت بازار است، در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، ایرج ناصری مقدم در جلسه تنظیم بازار شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: در طرح خرید حمایتی زعفران میزان  68 تن و 900 کیلوگرم توسط  18 مرکز خرید در سطح استان انجام شد و تا کنون  به طور متوسط 35 درصد وجه زعفران  کاران پرداخت شده است و هم اکنون این زعفران ها در 4 انبار در سطح استان زیر کلید دولت قرار دارد و هنوز هیچ گونه فروشی هم انجام نشده است.

 وی با بیان اینکه مابقی مطالبات زعفران کاران تا پایان سال پرداخت خواهد شد، افزود: کل ارزش زعفران خریداری شده توسط دولت از کشاورزان خراسان رضوی به میزان  ۶۴ هزار میلیارد ریال است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه خلیل آباد یکی از پتانسیل های خوب کشاورزی در سطح استان به شمار می رود، گفت: یکی از پتانسیل های کشور ما و به خصوص استان خراسان رضوی،  شهرستان خلیل آباد است که سالانه 30 هزار تن تولید کشمش دارد ولی چون تشکل ذیربط این کار شکل نگرفته و از طرفی دیگر این روندی که در بازار است که همواره هنگام تولید یک سری تجار با ورود خود  باعث کاهش قیمت کشمش این شهرستان می شوند.

ناصری مقدم  با بیان اینکه برای حل این مشکل بایستی  یک تعاونی باغداران در شهرستان شکل بگیرد، بیان کرد: با تشکیل این تعاونی می توانیم با برگزاری جلساتی میزان تولید رو رصد کنیم و در واقع تجار خارجی را با این تشکل آشنا کنیم و برای صادرات این محصول گرانبها گام های مثبتی بردارند.

وی گفت: با راه اندازی این تعاونی قطعا کارخانه جات  بسته‌بندی صنایع و در حقیقت زنجیره‌های تولید در شهرستان شکل می‌گیرد و اشتغال ایجاد خواهد شد که این کار در دستور سازمان قرار دارد.

وی همچنین از تسویه با گوجه کاران خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: گوجه  فرنگی در سال رزاعی جاری که گذشت مقادیر قابل توجهی کشت شده بود که قیمت آن به شدت افت پیدا کرد و طبق سیاست های سازمان و وزارت جهاد کشاورزی از گوجه کاران حمایت کردیم و بیش از 40 هزار کیلو گرم گوجه فرهنگی را با قیمت هزار تومان خریداری شد که خوشبختانه مبالغ آنها توسط دولت به کشاورزان پرداخت شد. 

علیرغم بیشترین تولید کشمش در خلیل آباد ولی یک تشکل قوی در این حوزه نداریم

فرماندار خلیل آباد نیز در این جلسه گفت: علیرغم اینکه سالانه در سطح شهرستان 30 هزار تن تولید کشمش را داریم ولی متاسفانه یک تشکل قوی در این حوزه نداریم.

ابراهیم قاسم پور اظهار داشت: باید با استفاده از مزیت معین اقتصادی کمیته امداد  در این شهرستان حد اکثر استفاده را ببریم زیرا کمیته امداد دارای ظرفیت بالایی در مباحث اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی باید با جدیت بیشتری به تعهدات خود عمل کند، گفت: خرید حمایتی زعفران در سال زراعی گذشته هنوز این سازمان تعهدات خود را در پرداخت طلب زعفران کاران انجام نداده است.

وی با بیان اینکه معین های اقتصادی باید دغدغه های باغداران و کشاورزان منطقه را که بیش از 80 درصد جمعیت این شهرستان قشر کشاورز و باغدار می باشند را کاهش بدهند، بیان کرد: حوزه باغداری و تولید انگور و کشمش هر اول حرف این شهرستان است لذا  توجه به تولید محصول عمده این شهرستان بیش از این نگاه جدی استان را می طلبد.

همچنین در ادامه مجید مسروری رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلیل آباد گفت: از ابتدای سال بیش از 3 هزار بازرسی های مختلف در سطح شهر انجام شده است که در این بازدید ها به 210 مورد از کسبه های اخطار و پرونده تعزیراتی برای آنان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: نبض بازار در دست بازرسین و گشت های مشترک قرار دارد لذا تا کنون هیچ گونه کمبودی را در شهرستان نداریم.

مسروری با بیان اینکه تا کنون بیش از 257 تن برنج تنظیم بازار ، 350 تن قند وشکر و 10 گوشت منجمد شده است، گفت: بزودی نیز مقدار 3 تن گوشت منجمد گوساله با قیمت 40 هزار تومان در سطح شهر توزیع می گردد.

 در جلسه ای جداگانه، بنیامین حسین زاده به عنوان رئیس جدید سازمان تعاون روستایی خلیل آباد معرفی و از زحمات جواد قاسمی رئیس سابق این اداره در خلیل آباد تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز