خبرگزاری کار ایران

به زودی 10 هزار ماسک در بین مردم سمنان توزیع می شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۱۴۸

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان گفت : براساس قراردادی که با یکی از شرکت‌ها انعقاد شده است در روزهای آینده ۱۰ هزار ماسک در بین اقشار مردم در استان توزیع می‌شو‌د.

به گزارش ایلنا، نوید دانایی بیان کرد: امیدوار هستیم در کمترین زمان ممکن برای رفع مشکل کمبود ماسک در استان سمنان اقدام‌های چشمگیری انجام شود.

وی افزود : مردم برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان سمنان امیدوار باشند و روند بهبود افراد مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌های استان مطلوب بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت : پنج بیمار مبتلا به کرونا در روزهای گذشته در سمنان بهبود یافتند که این آمار بسیار قابل توجه است.

نوید دانایی تصریح کرد : با وجود اقدام‌های انجام شده، اما سمنان در حصار استان‌هایی که در معرض جدی کرونا هستند، قرار دارد که باید نسبت به این مسئله با توجه ترددها به استان هوشیار بود.

وی گفت : اکنون بزرگترین کانون‌های کرونا در استان‌های تهران، قم و گیلان است و استان‌های مازندران و خراسان رضوی هم در حال گسترس کرونا هستند و تمامی این استان‌ها به گونه‌ای در جوار با استان سمنان قرار دارند.

دانایی خاطر نشان ساخت : تمامی سالن‌های چند منظوره برای مقابله با بیماری کرونا در صورت لزوم باید در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از برگزاری جلسه‌های غیرضرور پرهیز کنند و نشست‌های مختلف از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود.

وی افزود: موج دوم کرونا ویروس در استان سمنان در راه است و باید مردم نسبت گسترش این ویروس خطرناک هوشیار باشند.

نوید دانایی بیان کرد : تمامی دستگاه‌های اجرایی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در قالب‌های مختلف برای اطلاع رسانی به منظور آموزش مقابله با کرونا به‌ کمک دانشگاه علوم‌پزشکی استان بشتابند.

وی ضمن بیان اینکه در ورودی شهرها، هلال احمر مستقر شده است و از ورود مسافران به داخل شهرها ممانعت می شود ادامه داد :تمامی سناریوها برای وقوع کرونا ویروس تدوین شده است و برای شدت یا ضعف شیوع این ویروس برنامه‌ریزی های کلانی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه تمامی سالن‌ها و سوله‌ها باید در صورت نیاز و اگر شرایط وخیم شد به تخت‌های بیمارستانی مجهز شود تا پذیرش بیماران در این شکل انجام شود گفت : بسیاری از دلالان این روزها ماسک ۷۰۰ تومانی را ۱۰ هزار تومان می فروشند که باید به حال این افراد خبیث اظهار تاسف کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز