خبرگزاری کار ایران

سیر در تایباد به مرز 400 صد هزار ریال رسید

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۹۸۰

پس از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا سیر این ماده بسیار با ارزش غذایی که به دلیل بوی بدش خیلی در سبد غذایی خانواده‌ها قرار نداشت یکباره محبوب سفره‌ها شد و در مدت چند روز از قیمت حدود 140 هزار ریال به 400 هزار ریال صعود کرد و مشتریان بیشتری را به خود جذب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، مشکل دیگری که این روزها خانواده‌ها را نگران کرده، علاوه‌ بر گرانی کمیاب شدن ماسک است، برای بررسی این دو موضوع سری به سطح شهر زدیم و صف طولانی مراجعانی را دیدیم که برای خرید ماسک به هر قیمتی در داروخانه‌ها حضور داشتند و همچنین مردمی که سیر را با هر قیمتی خرید می کردند.

البته بازار دلالان هم داغ است و گاه بازارگرمی سودجویان را نیز شاهد هستیم، این روزها ماسک ساده تا 10 هزار تومان و نوع فیلتردار تا 50 هزار تومان هم به فروش می‌رسد و حالا سوال اینجاست آیا واقعا خوردن سیر و زدن ماسک راه درمان کروناست؟

در این خصوص مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد گفت: استفاده از ماسک برای افرادی الزامی است که در مکان‌های آلوده به ویروس خدمات ارائه می‌دهند و یا اینکه با افرادی سر و کار دارند که مبتلا به این ویروس هستند.

حیدر احسانی با توجه به پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا افزود: خوردن سیر یا مواد خوراکی مشابه آن تاثیر چندانی در کاهش یا افزایش انتشار این ویروس ندارد اما برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس بهتر است مواد خوراکی مانند سبزی و میوه نسبت به قبل با دقت بیشتری شستشو شوند و نیز مواد گوشتی در زمان بیشتری طبخ شدند.

وی بیان کرد: از مطالب مهمی که در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاکید شده حفظ بهداشت فردی و شستشوی دائم دست‌ها با آب ولرم و صابون است.

وی تایباد را یک شهر پاک اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مثبت بودن این ویروس در شهرستان اعلام نشده و برای جلوگیری از انتشار بیماری با تمهیدات انجام شده تا اطلاع ثانوی تمامی تالارهای سطح شهر تعطیل می‌باشند، از تجمع افراد در مکان‌های مختلف جلوگیری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد بالا بردن سطح آگاهی مردم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را بسیار مهم دانست و بیان کرد: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه ابهام در این خصوص بهتر است سوالات خود را از طریق سامانه 190 و 4030 با مشاوران مربوطه در میان گذارند و پاسخ مناسب را کسب کنند.

احسانی مطرح کرد: یکی از بخش‌های بیمارستان تایباد برای پذیرش احتمالی بیماران مبتلا تجهیز شده است تا در صورت نیاز درمان در همین مرکز انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز