خبرگزاری کار ایران

یادداشت ؛

کمبود ماسک و سکوت مسئولان

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۸۲۹

با گسترش ویروس نوپدیدِ کرونا بعضی اجناس و محصولات ارزش حیاتی پیدا کردند از جمله ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده که این روزها حکم طلا پیدا کرد‌ه‌اند؛ لوازمی که شاید از لحاظ روحی کمی آرامش به شهروندان ببخشد و یا از جسم شان تا اندازه‌ای محافظت کند. اما کم‌کاری برخی مدیران دولتی و کمبود ماسک در دامغان همچون سایر شهرها تبدیل به مشکل شده است.

ایلنا ؛ در واپسین روزهای سال 98 و شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها از رونق افتاده و حتی منجر به تعطیلی گشته اما متقابلا تعداد محدودی از صنوف در آشفته بازار این روزها بسیار داغ و پررونق است.

 یادمان نرفته چند روز قبل که به داروخانه ها می‌رفتیم به جای باقی مانده پول یا به اصطلاح پول خرد به ما چسب زخم یا ماسک می‌دادند اما با شیوع  ویروس کرونا اوضاع فرق کرده و ماسکی را که در ازای پول خرد به قیمت 300 یا 500 تومان به ما می‌دادند را  تازه اگر پیدا شود   باید بین پنج تا ده هزار تومان بخریم.

در این روزها مدام آماری را می‌شنویم که تولید کنندگان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به صورت سه شیف و فوق العاده کار می‌کنند و بعضی دستگاه‌های نظارتی خبر از تشکیل پرونده های متعدد برای احتکار کنندگان این اقلام می‌دهند و مجازات سختی را برایشان در نظر گرفته اند اما با گشت و گذاری کوتاه در سطح شهر متوجه رویداد و واقعیاتی خواهیم شد که کاملا متفاوت از این قضیه است.

به هر کدام از داروخانه های دامغان که مراجعه می کنیم با جواب منفی و البته عادی آنها مواجه می‌شویم عباراتی همچون  «ماسک نداریم» ، «بعید می‌دانم بتوانید ماسک پیدا کنید» ، «ما برای خودمان ماسک نداریم» و عبارات مشابهی که همگی حکایت از آن دارد که این کالا وجود ندارد و تلاش بیهوده نکنیم.

اما شهروندان جهت حفظ سلامتی خود و زمانی که قدرت مقابله ویروس کرونا را با شرایط بدنی شان قابل مقایسه نمی‌بینند دست روی دست نگذاشته و حتی به دیگر صنوف هم مراجعه می‌کنند تا شاید بتوانند ماسکی را هر چند با قیمت بالاتر بیابند.  مثل شرکتی که مشغول فروش ابزار و یراق کشاورزی و صنعتی است ماسک، ژل ضد عفونی کننده و دستکش می‌فروشد.

از سوی دیگر آیا  شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها متولی چنین اموری نیستند؟ چرا نباید در داروخانه ماسک حتی چندین برابر قیمت واقعی پیدا شود اما یک شرکت خصوصی که حوزه فعالیتش توزیع این اقلام نیست این کالاها را توزیع کند؟ اخباری که دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر ارسال پکیج‌های مختلف از سوی وزارت بهداشت و درمان منتشر می‌کنند آیا صحت دارد و اگر صحت دارد به کدام شهرستانها و به چه ارگان‌هایی تحویل داده شده است؟

انتظاری که این روزها شهروندان استان سمنان  از دانشگاه علوم پزشکی سمنان  دارند توزیع عادلانه و منصفانه  ماسک، ژل ضد عفونی کننده، الکل و ... است هر چند بعضی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اذعان می‌کنند موجودی ماسک‌ها از قبل است که به مراکز خدمات جامع سلامت و فقط برای  استفاده پزشکان و پرستاران داده می‌شود و نه برای استفاده مردم ؛ این در حالی است که   روزانه مردم با مراجعه به داروخانه‌ها و ...دست خالی بر می گردند موضوعی که  تاکنون مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره آن سکوت کرد‌ه‌اند.

محمود بانی / خبرنگار ایلنا در سمنان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز