خبرگزاری کار ایران

جلیلیان خبر داد:

غرس 650 هزار نهال در هفته منابع طبیعی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۶۰۵

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از غرس حدود 650 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با اشاره به تدارک غرس 650 هزار اصله نهال در استان کرمانشاه در هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی امسال 350 هزار اصله نهال شامل گونه های سردسیری مثل افرا، اقاقیا، زبان گنجشگ، عرعر، ارغوان و... در مناطق سردسیر استان و گونه های گرمسیری مثل اکالیپتوس، کُنار، زیتون تلخ و ... در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه غرس خواهد شد.

جلیلیان اضافه کرد: علاوه بر این حدود 300 هزار اصله نهال دیگر هم در قالب طرح زراعت چوب که اجرای آن از آذر ماه در استان شروع شده، در هفته منابع طبیعی در استان غرس خواهد شد.

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به توزیع رایگان همه این نهال ها، گفت: البته به منظور مراقبت و نگهداری هدفمند عمده این نهال ها در قالب عقد قرارداد نهضت سبز با ادارات، ارگانها، صاحبان صنایع و کارخانجات، دانشگاه ها و... توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: توزیع نهال ها را بگونه ای خواهیم داشت که کشت توده ای آنها انجام شود، زیرا در این صورت پس از کشت نیز قابل پایش خواهند بود، هرچند در مواردی هم توزیع نهال را به مردم متقاضی دریافت نهال خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز