خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفای استان اعلام کرد:

افزایش 25 درصدی مصرف آب در قزوین/ احتمال قطع آب شرب در استان

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۴۱۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: مصرف آب شرب۲۳۰ در استان قزوین به هزار ۲۳۰ متر مکعب در شبانه روز رسیده که افزایش ۲۵ درصدی را نشان می دهد و در صورت تداوم این امر احتمال قطعی آب بالا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین ، داراب بیرانوندی گفت: متوسط مصارف آب از چاه‌های شهر‌های استان قزوین، حدود ۱۸۴ هزار متر مکعب در شبانه روز است که به دلیل خانه‌تکانی‌های پایان سال و شیوع ویروس کرونا در دو روز گذشته این عدد به ۲۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز رسید و با افزایش ۲۵ درصدی، رکورد مصرف آب در استان شکست.

مدیر عامل آبفای استان افزود: در شهر‌های محمدیه، مهرگان، آبیک و الوند با منابعی که در اختیار داشتیم، سعی کردیم این کمبود‌ها را جبران کنیم، اما در روز‌های جمعه و شنبه در قزوین به علت محدودیت منابع، با افت شدید منابع آبی رو به رو بودیم که مجبور شدیم یک سری از ایستگاه‌های پمپاژ در مناطق بالادستی شامل پونک و مینودر را قطع کنیم و این موضوع باعث قطعی و افت فشار چند ساعته آب شهروندان قزوین شد.

به گفته بیرانوندی، میزان متوسط مصرف آب در قزوین از ۷۲ هزار متر معکب در شبانه روز در دو روز گذشته به ۹۹ هزار متر معکب رسیده است و به دلیل محدودیت منابع آب در استان، اگر مردم همراهی نکنند، با قطعی آب روبه رو خواهیم شد.

وی به مردم توصیه کرد با توجه به خانه تکانی پایان سال و شیوع ویروس کرونا، ضمن رعایت بهداشت، در مصرف آب نیز صرفه جویی کنند.

این مسئول ادامه داد: بهتر است تا زمان مهار شیوع ویروس کرونا، خانه‌تکانی‌ها به زمان دیگری منتقل شود تا در مصرف آب صرفه جویی شود.

به گفته مدیرعامل آبفای استان، در زمان شست و شوی ۲۰ ثانیه‌ای دست‌ها، لزومی ندارد که شیر آب باز باشد و شهروندان با درک مشترک هم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز