خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

ثبت دو مورد مثبت کرونا در مشهد/ هر کسی بگوید مشکلی وجود ندارد دروغ می‌گوید

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۱۳۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مشهد دو مورد مثبت کرونا اعلام شده که این موارد با قم در ارتباط بوده‌اند،گفت: ما با یک بحران روبه روییم و هرکس بگوید مشکلی وجود ندارد دروغ گفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید محمد حسین بحرینی در رابطه با وضعیت ویروس کرونا در مشهد و دانشگاه‌های علوم پزشکی تابعه آن گفت: از ۳۰ بهمن تا دیشب ۲۱۶ نفر با اعلام تنفسی بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۲۰ نفر بستری و باقی مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: از دو مورد مثبت اعلام شده ویروس کرونا در مشهد یک نفر خودش به قم سفر کرده است و دیگری همسرش به قم سفر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: از مردم خواهشمندیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند. اگر در نانوایی‌ها اصول بهداشتی رعایت نمی‌شود مردم گزارش دهند.

وی افزود: وضعیت ما به نسبت شهرستان‌های دیگر بهتر است. ما قبل از اعلام وجود ویروس کرونا در کشور تصور می‌کردیم آلودگی وجود ندارد و تمام تمرکز ما بر مرزها بود در این ارتباط در مرزهای تدابیری اندیشه شد.

بحرینی تاکید کرد: با این وجود در ۳۰ بهمن که اعلام شد دو نفر فوتی در قم داشتیم برنامه‌های ما عوض شد و وارد فاز جدیدی شدیم.

وی افزود: ما با بحران روبه رو هستیم هرکسی عنوان کند مشکل نداریم دروغ گفته است. آن چیزی که بدن را در مجاورت کرونا قرار می‌دهد استرس است و ترس عمومی جامعه.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با وجود اینکه ویروس کرونا در کودکان کم خطر است اما کودکان می‌توانند ناقل باشند. برای هر صنف پروتکل خاصی در نظر گرفته شده است.

بحرینی خاطرنشان کرد: در شهر مشهد 2 مورد مثبت کرونا ثبت شد که هر دو نفر به قم رفت و آمد داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز