خبرگزاری کار ایران

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان خبر داد:

نیازِ استان گیلان به پزشک و پرستار

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۱۰۰

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از نیازِ استان به پزشک و پرستار خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه در حال حاضر به کمک پزشکان و پرستاران داوطلب در استان گیلان نیاز داریم، در عین حال به شبهاتی درباره چگونگی تدفین فوت شدگان ناشی از کووید 19 در این استان پاسخ داد.

 
 مهدی شادنوش با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید در استان گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر به کمک پزشکان و پرستاران داوطلب در استان گیلان نیاز داریم، گفت: پزشکان و پرستاران داوطلبی که تمایل دارند، به بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید در گیلان کمک کنند، می توانند با شماره ۴۴۰۱ رشت، تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.
 
وی افزود: امکانات اسکان پزشکان و پرستاران داوطلبی که برای کمک به استان گیلان وارد شوند، فراهم شده است و هر کس که تمایل به کمک دارد، بیاید.
 
شادنوش با بیان اینکه فعلا از نظر امکانات بیمارستانی و تخت بیمارستانی در گیلان مشکلی نداریم، گفت: در حال حاضر با خالی کردن تخت‌های سایر بخش‌ها توانستیم مدیریت کنیم و نگران فضا نیستیم. بیشتر مشکلات‌مان نرم‌افزای است و مشکل سازه و ساختمان و… نداریم.
 
مهدی شادنوش گفت: هزار و ۲۶۰بیمار مشکوک به کرونا در گیلان بستری شدند که ۴۰۰نفر از آن‌ها بهبود یافتند.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان رازی به عنوان مرکز درمانی بیماران کرونا کاملاً تخلیه شده است افزود: ۳۰۰تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به این بیماران در نظر گرفته شده است.
 
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان گفت: در روزهای اخیر موفق شدیم زیرساخت‌ها و امکانات تشخیص آزمایشگاهی این ویروس را در استان گیلان آماده بهره برداری کنیم.
 
مهدی شادنوش افزود: در راستای مقابله و پیشگیری این ویروس سایر نهادها از جمله بسیج، هلال احمر و باقی سازمان‌ها به صورت جدی وارد عمل شده و مشارکت می‌کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه قصد نداریم مردم را ترسانده و نسبت به این ویروس مضطرب کنیم، اما شهروندان باید آن را جدی بگیرند، بیان کرد: این ویروس بسیار ضعیف است به گونه‌ای که با یک شستشوی ساده دست از بین می‌رود، اما از سوی دیگر بسیار مرموز بوده و به سرعت شیوع پیدا کند.
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان گفت: هنوز بسیاری از مردم آن را جدی نمی‌گیرند و نکات بهداشتی رای رعایت نمی‌کنند.
 
شادنوش با اشاره به اینکه گیلان یکی از کانون‌های آلوده کشور است و می‌تواند خطرناک باشد تأکید کرد: کنترل این ویروس امکان پذیر نیست مگر اینکه حلقه چرخش ویروس را قطع کنیم.
 
وی در ادامه ضمن گلایه از تعطیل نشدن بازی‌های فوتبال نمایندگان گیلان در لیگ دسته یک فوتبال کشور، گفت: حضور تیم مس رفسنجان در گیلان و سفر ملوان بندر انزلی به یکی دیگر از شهرهای کشور برای انجام بازی‌ها نشان دهنده اینست که مسئولان فدراسیون فوتبال این موضوع را جدی نگرفته‌اند.
 
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان ادامه داد: برگزاری مسابقات بدون تماشاگر هم نمی‌تواند جلوی انتشار این ویروس را بگیرد.
 
شادنوش با تاکید بر لزوم توجه مردم به توصیه‌های پزشکی و حضور در منازل گفت: هر فردی که بتواند امروز خود را از این ویروس دور نگه دارد یک خدمت ملی انجام داده است. حضور مردم به مدت یک هفته در منازل کمک بزرگی به حوزه بهداشت و درمان برای کنترل این ویروس می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه برای فرهنگ ما قرنطینه معنی ندارد، افزود: در استان گیلان از این مرحله عبور کرده‌ایم باید با یک عزم ملی به جایی برسیم که بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.
 
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان در ادامه با بیان اینکه شستشو دست یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری این ویروس است بیان کرد:در حوزه توزیع لوازم و ملزومات بهداشتی همانند ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده نیز با وجود کمبودها در روزهای ابتدایی در روزهای آینده شاهد توزیع این اقلام در استان خواهیم بود.
 
شادنوش با بیان اینکه تعداد زیادی از کادر پزشکی و پرستاری در استان گیلان خود درگیر این بیماری شده‌اند و حال مساعدی ندارند، افزود: باید به این نیروها که امروز در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند روحیه داده شود.
وی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده امکانات مناسبی از سوی وزارت بهداشت به استان گیلان ارسال خواهد شد گفت: تولیدات داخلی استان نیز افزایش یافته که امیدواریم روزهای آینده به دست مردم برسد، اما توزیع این اقلام نیز از مردم رفع تکلیف نخواهند کرد.
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان با بیان اینکه استفاده از ماسک برای افراد معمولی که بیماری نیز ندارند نیاز نیست گفت: مهم‌ترین نکته رعایت بهداشت فردی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز