خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت آموزش و پرورش استان خبر داد:

ضدعفونی بیش از 70 درصد مدارس قزوین

کد خبر : ۸۷۹۰۲۷

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از ضدعفونی و گندزدایی ۲ هزار مدرسه استان در راستای پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: تاکنون این عملیات در ۷۰ درصد مدارس استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عین الله صادقی با اعلام این خبر افزود: در روزهای که مدارس در پی شیوع کرونا تعطیل اعلام شده، مقرر شده است تا فضای آموزشی ضدعفونی شوند و در همین راستا هم اکنون ۷۰ درصد مدارس استان گندزدایی و ضدعفونی شدند.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی ۱۰ هزار لیتر الکل برای ۱۴ منطقه آموزشی استان درخواست شده که بزودی تحویل مراکز آموزشی خواهد شد،اظهار داشت: برای پاکسازی مدارس در حال حاضر از وایتکس و مواد شوینده استفاده می شود.

صادقی، سرانه بهداشتی مدارس استان را در سال جاری ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی برای ضدعفونی کلاس های درس  و رعایت اصول بهداشتی مدیران مدارس موظف به استفاده از سرانه بهداشتی هستند و وزارت آموزش و پرورش هم بودجه ای به همین منظور در نظر گرفته که بزودی به استان ها ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص ممنوع بودن استفاده از صابون جامد در مدارس نیز گفت: به هیچ عنوان صابون جامد در مدارس استان نداریم و تمام سرویس های بهداشتی دارای لوله کشی مایع دستشویی هستند.

این مسئول تاکید کرد: دانش آموزان بعداز تعطیلات و شروع کلاس ها به منظور حفظ سلامت خود باید حتما از وسایل شخصی و لوازم التحریر خودشان استفاده کنند.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز