خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار کرج عنوان کرد:

امکان تغییر محدودیت ترافیکی طرح زوج و فرد در شرایط شیوع کروناویروس/ کد فعالیت دوربین های کنترلی کرج صادر شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۰۲۶

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری کلانشهر کرج در ارتباط با محدودیت ترافیکی اسفند ماه، گفت: با توجه به کم شدن حضور شهروندان در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، امکان تغییر دستور کار طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کرج، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا احمدی نژاد امروز در جمع خبرنگاران به معضل ترافیک کلانشهر کرج اشاره کرد و گفت: این شهر با توجه به توسعه سریع مشکل ترافیک پیش رونده ای را تجربه کرده و با توجه به اینکه هدف رفع ترافیک، دست‌یافتنی نیست اما با اقدامات انجام شده درصدد جلوگیری از پیشرفت این مشکل هستیم.

وی افزود: در این راستا خط کشی و نصب علائم جزو وظائف معمول این معاونت است و همچنین برای کیفیت محورهای عرضی و سرعت گیرها نیز برنامه ریزی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری کرج در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر لغو محدودیت ترافیک در شرایط کم تردد اخیر، گفت: مقرر شد با توجه به سابقه ترافیک ماه پایانی سال، در اسفند ماه محدودیت ترافیک و اجرای طرح زوج و فرد در کرج اعمال شود که از پنجم اسفند اجرایی شد.

احمدی نژاد یادآور شد: بر خلاف تهران که از صبح طرح زوج و فرد اجرا می شود، در کلانشهر کرج مقرر شد از ساعت 16 لغایت 21 این محدودیت، اجرایی شود.

وی افزود: به دلیل ترافیک در هسته مرکزی شهر که رفته رفته با تردد زیاد همراه بود، این تصمیم اتخاذ شد اما در روزهای اخیر، با توجه به  شیوع ویروس کرونا و تذکر مسئولین بهداشتی در عدم حضور غیرضروری شهروندان در سطح شهر، تردد هسته مرکزی کم شده است.

احمدی نژاد گفت: تا هفته دیگر اگر شرایط به این شکل ادامه پیدا کند با توافق پلیس راهور ممکن است این محدودیت تردد در مرکز شهر برداشته شود.

معاون شهردار در ادامه این نشست به اجرای طرح هوشمندسازی در شهر کرج اشاره کرد و گفت: در بحث شهر هوشمند، اولین تقاطع چراغدار هوشمند در تقاطع هفت تیر انجام شد که کنترل آن به شکل ویژه و از طریق فیبر نوری به مرکز کنترل ترافیک متصل است.

وی ادامه داد: کم شدن ترافیک در شهر کرج یکی از دغدغه های مردم است و هوشمند کردن چراغ راهنمایی و رانندگی تاثیر مثبتی خواهد داشت لذا اختصاص زمان سبز بر اساس حجم ترافیک و ایجاد هماهنگی در شبکه حمل و نقل شهری، توسط سیستم‌های هوشمند کنترل مرکزی میسر شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج تصریح کرد: طرح هوشمندسازی تقاطع هفت‌تیر با استفاده از رویکرد زمان واقعی و با هدف کنترل ترافیک شهری با شرایط فعلی ترافیک و فاصله زمانی از یک تقاطع با تقاطع بعدی اجرا می‌شود.

وی در ادامه با عنوان اینکه اولین خط دوچرخه در بلوار ماهان و مولانا اجرا شده، اضافه کرد: کد دوربین های کنترل و نظارت بر تردد سرعت خودرو در سطح شهر کرج از طرف پلیس راهور صادر شده که با متخلفان، اعمال قانون می شود.

احمدی نژاد با اشاره به نصب 800 متر مربع تابلوهای هدایت مسیر، گفت: برای اولین بار در کرج هوشمند سازی تابلوها صورت گرفته که کنترل و قابلیت های آن نیز کامل است.

وی با اشاره به اجرای طرح آشکارسازی در مسیر عابرپیاده، گفت: این طرح با نورپردازی نقطه ای در مسیر خط کشی عابر پیاده از احتمال خطر تصادف شبانه کاسته است.

احمدی نژاد با عنوان اینکه این طرح در بلوار بسیج و ۳ نقطه از معابر پرتردد کرج اجرا شده، افزود: ایجاد روشنایی محل عبور عابرین، یکی از راهکار مهم کاهش تصادفات عابرین پیاده است که در این راستا برای سایر نقاط حادثه خیز کرج نیز مطالعاتی صورت گرفته است.

معاون شهردار کرج در ارتباط با سامانه اتوبوسرانی BRT گفت: با توجه به نیاز حمل و نقل کرج و حل مشکلات ترافیکی حمل و نقل، حدفاصل باغستان به مهرشهر در کلانشهر کرج به سیستم حمل و نقل BRT متصل می شود.

احمدی نژاد با اشاره به نوسازی بخشی از ناوگان حمل و نقل کرج، گفت: در ماه گذشته از 14 دستگاه اتوبوس جدید و 4 دستگاه اتوبوس بازسازی، رونمایی شد و تا پایان سال جاری 3 دستگاه اتوبوس دیگر بازسازی و به مجموع اتوبوس های درون شهری اضافه می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج تصریح کرد: در سالهای اخیر با خروج وسایل نقلیه فرسوده، تعداد زیادی از اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف ارتقاء خدمات رسانی، نوسازی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز