خبرگزاری کار ایران

جلسه مشترک معاونت بهداشت و مدیران شهری برای تداوم اقدامات مقابله با کرونا در اصفهان؛

اقدامات مقابله ای جدی تر و گسترده تر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۹۷۹

شهردار اصفهان گفت: ما در شهرداری همه امکانات را برای مواجهه با این مشکل بسیج می کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در نشست هماهنگی مقابله با شیوع کرونا بین شهرداری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که با حضور اعضای شورای شهر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دستیار ویژه استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونا و جمعی از معاونان شهردار و مدیران شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تشکیل ستاد ویژه مقابله با کرونا در شهرداری اصفهان، قصد داریم تهدید پیش آمده را با همدلی مدیریت کنیم. 

وی با بیان اینکه همه مجموعه ها باید کمک کرده وبا دولت هماهنگ باشند، اظهار کرد: شهرداری متخصص امر سلامت نیست اما به میدان آمده ودر این زمینه بر اساس دستورالعمل های مسئولان بهداشتی استان اقدام می کند.  

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه باید در مواجهه با بحران با جسارت برخورد کرد، گفت: برای نجات انسان ها هرکاری لازم باشد، انجام می دهیم. 

برگزاری مستمر جلسات ستاد مقابله با شیوع کرونا در شهرداری

نوروزی با بیان اینکه هر روز جلسات ستاد مقابله با شیوع کرونا در شهرداری برگزار می شود، افزود: ما در شهرداری همه امکانات را برای مواجهه با این مشکل بسیج می کنیم.

وی با اشاره به اعضای ستاد ویژه مقابله با کرونا در شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این ستاد دو نماینده از مرکز بهداشت شماره 1 و 2 شهر اصفهان، یک نماینده از مرکز بهداشت استان، یک نماینده از معاونت فرهنگی شهرداری، یک نماینده از معاونت مالی شهرداری، دو نفر از اعضای شورای شهر، یک نماینده از ستاد بحران شهرداری، یک نماینده از معاونت خدمات شهری، یک نماینده از معاونت ترافیک شهرداری و سایر افراد مرتبط حضور دارند.

مواد ضدعفونی کننده در اختیار سازمان ها و ادارات استان قرار می گیرد

در ادامه این نشست، کمال حیدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه بهتر است امسال از ظرفیت ستاد سفرهای نوروزی شهر اصفهان، برای اطلاع رسانی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در این شهر استفاده کنیم، گفت: توصیه مهم ما به مردم همچنان پرهیز از ترددهای غیرضروری در شهر است.

وی با بیان اینکه ماموران بهداشت محیط اصفهان قرار است به مساجد رفته و آموزش های لازم را به مردم ارائه کنند، گفت: در این شرایط مواد ضدعفونی کننده را با یک سوم قیمت در اختیار سازمان ها و ادارات قرار می دهیم.

حیدری با بیان اینکه توزیع پک های بهداشتی در منزل جانبازان، سرای سالمندان و کودکان کار که همه اینها سرمایه اجتماعی ما به شمار می روند انجام می شود، افزود: خوشبختانه شهرداری اصفهان از همان روزهای نخست شیوع ویروس و از زمان اعلام هشدارها برای اجرای اقدامات مقابله ای ورود پیدا کرد.

وی بیان کرد: مجموعه خدمات شهری شهرداری، مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و سایر بخش ها به خوبی به این موضوع ورود پیدا کردند و هرچه جلوتر می رویم باید جدی تر و عمیق تر وارد شویم و همفکری بیشتری داشته باشیم تا این اقدامات را ویژه تر پیگیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه باید نقاط ضعف را شناسایی کنیم، تصریح کرد: خدمات دیگری در شهر وجود دارد که وظیفه سایر دستگاه هاست و هرکس باید در این حرکت اجتماعی وظیفه ای را ایفا کند.

وی ادامه داد:اگر حلقه های دیگر در شهر موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت نکنند به علت حضور مردم در سایر سازمان ها، ادارات و بانک ها، خدمات مقابله ای که شهرداری در حال انجام آن است، موثر نخواهد بود، از همین رو ضروری است هماهنگی برای همکاری سایر دستگاه ها در کنار شهرداری بیشتر شود.

حیدری با اشاره به اینکه اطلاع رسانی باید در سطح شهر گسترده شود، افزود: ادارات و سازمان هایی که در این حلقه مقابله ای دچار ضعف هستند شناسایی و جلساتی با آنها برگزار شده است، چراکه سازمان ها و ارگان ها باید در این مورد جدی باشند. شهرداری به سهم خود ستاد ویژه ای تشکیل داده و امیدواریم با این ستاد، اقدامات به شکل جدی تر و گسترده تر انجام شود.

در جلسه مشترک بین معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، شهردار اصفهان و مدیران شهری، اقدامات انجام شده و فعالیت هایی که باید طی روزهای آینده در راستای مقابله با ویروس کرونا صورت گیرد، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز