خبرگزاری کار ایران

جریمه سنگین برای پیمانکارانی که استفاده از ماسک و دستکش را برای کارگران جدی نمی گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۹۷۴

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تاکید و توصیه ما استفاده از ماسک، دستکش و... برای کارگران خدمات شهری، پاکبانان و باغبانان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا ساکتی با اشاره به تداوم اقدامات و فعالیت‌های اجرایی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: پیمانکاران شهرداری در حوزه حمل زباله و نظافت شهر موظفند به صورت دوره‌ای ماسک و دستکش در اختیار کارگران قرار دهند. 

وی ادامه داد: البته این اقدام در روزهایی که موضوع شیوع کرونا هم مطرح نبود، انجام می‌شد اما در این روزها برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی و سلامت مردم و کارگران نظارت‌ها افزایش یافته و به صورت ویژه انجام می‌شود.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: پیمانکارانی که موارد ایمنی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، از سوی شهرداری جریمه سنگین خواهند شد و با پیمانکاران متخلف برخورد می‌شود. 

وی گفت: متاسفانه در برخی موارد علی رغم آموزش‌های لازم، کارگران به دلیل تنگی نفس در استفاده از ماسک کاهلی می‌کنند و یا به دلیل سختی در حین کار، از دستکش استفاده نمی‌کنند. 85 درصد کارگران شهرداری اصفهان از ماسک و دستکش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند و اندک مواردی هم که رعایت نمی‌شود علی‌رغم آموزش‌های ارائه شده به علت سختی استفاده از این وسایل حین کار است.

ساکتی بیان کرد: کارگران زحمتکش حمل زباله به دلیل شرایط کاری دشوار و نحوه حمل زباله، برای استفاده از ماسک با سختی بیشتری روبرو هستند و ممکن است برای تنفس بهتر مجبور به برداشتن ماسک از روی صورت خود شوند.

وی افزود: خودروهای حمل زباله هم هربار بعد از فرآیند حمل ضدعفونی و شست‌وشو می‌شوند.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی شهر، ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، ادارات شهرداری و خودروهای حمل ضایعات نیز همچنان انجام می‌شود و آموزش‌ها برای گروه‌های هدف ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز