خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد:

ترخیص ۲ بیمار بهبود یافته کرونا در استان فارس/ تعطیلی حرم مطهر شاهچراغ (ع) تا اطلاع ثانوی

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۹۳۶

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ترخیص ۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس خبر داد و گفت: تا اطلاع‌ثانوی نیز همه درهای حرم مطهر شاهچراغ(ع) به جز یک در بسته شد.

به گزارش ایلنا، عبدالرسول همتی در جلسه کارگروه سلامت استانداری فارس از ترخیص 2 بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: حال عمومی افراد مبتلا به کرونا در سطح استان مساعد است و تاکنون 2 مورد ترخیص شدند. 

وی با بیان اینکه آمار مربوط به تعداد افراد درگیر به کرونا ویروس از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌شود، افزود: در سطح استان فارس هنوز موردی از مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا نداشتیم اما با توجه به اینکه در دوران پیک و اوج بیماری قرار داریم،  در طول این هفته و هفته آینده به تعداد افراد مبتلا اضافه می‌شود. 

همتی درباره اقدامات صورت گرفته در پیشگیری از کرونا گفت: با همکاری آموزش و پرورش و همکاری بخش آموزشی اطلاع‌رسانی گسترده در سطح استان از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما صورت گرفته است. 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اعلام آمادگی بیمارستان حضرت علی اصغر با 150 تخت بیان کرد: بیمارستان چمران به عنوان بیمارستان پشتیبان در نظر گرفته شده است، اما هنوز نیمی از بیمارستان علی‌اصغر(ع) درگیر نشده و اعضای تیم درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز آموزش دیدند. 

همتی با بیان اینکه از لحاظ شیوع بیماری، این هفته پیش‌رو تعداد ابتلا صعودی خواهد شد، گفت: درحال حاضر شیوع این بیماری در نیمه جنوبی کشور کنترل شده‌تر است و با این حال آمادگی لازم برای مقابله با بیماری وجود دارد. 

وی از تجهیز 38 مرکز به عنوان مرکز سرپایی در سطح استان فارس برای پذیریش افراد با مشکلات تنفسی و مشکوک به کرونا خبر داد و گفت: 9 مرکز هم در شیراز در نظرگرفته شده است که تا کنون 870 بیمار توسط این 9 مرکز پذیرش شدند موضوعی که موجب شده بار پذیرش بیمارستان علی اصغر کمتر و رسیدگی به بیماران بستری تخصصی‌تر می‌شود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آموزش چگونگی ضد عفونی بقاع متبرکه توسط کارکنان این مجموعه‌ها افزود: با تمهیدات صورت گرفته تا اطلاع ثانونی حرم مطهر شاهچراغ (ع) تعطیل می‌شود و تنها یک درب برای ورود و زیارت زائران باز است که در صحن بروند و بعد از آن باید حرم را ترک کنند. 

همتی همچنین با اشاره به همکاری شهرداری شیراز از ضد عفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در پایانه‌های مسافربری برون شهری تیم‌هایی از مراکز درمانی در پایانه‌ها مستقر هستند تا علاوه بر آموزش پیشگیری با تب سنج لیزری افراد مشکوک را شناسایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز