خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شرکت فرنخ و مه نخ مقابل استانداری قزوین/ کارگران خواهان پرداخت حقوق‌های معوقه شدند

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۷۲۵

صبح امروز (شنبه 10 اسفندماه) کارگران شرکت فرنخ و مه نخ با تجمع مقابل استانداری قزوین خواستار پرداخت حقوق معوقه خود از این شرکت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، دقایقی پیش تعدادی از کارگران بازنشسته شرکت فرنخ و مه نخ مقابل استانداری قزوین تجمع و خواستار پرداخت حقوق و سنوات معوقه خود شدند.

یکی از کارگران این شرکت گفت: مدت یک سال است بازنشسته شده‌ایم اما متاسفانه هنوز موفق به اخذ مطالبات‌مان از این شرکت نشده‌ایم که مبلغ آن نیز به 95  میلیون تومان می‌رسد و مشخص هم نیست چه زمانی پرداخت شود.

وی افزود: بابت سال‌های گذشته هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ایم و فقط امسال حقوق پرداخت شده که آن هم تقریبا 40 درصد از کل مبلغ حقوق ماهیانه را دریافت کرده‌ایم و از ترس اخراج شدن حرفی نمی‌زنیم.

این کار شرکت فرنخ و مه نخ اضافه کرد: کارگران قراردادی داخل شرکت هم از ده میلیون تومان تا 30 میلیون تومان طلب دارند اما هنوز مشغول به کار هستند با اینکه هیچ کس، هیچ مبلغی بابت حقوق دریافت نکرده است و  مطالبات این کارگران شامل  سنوات، حقوق و عیدی سال‌های گذشته است.

پیش از این معاون سیاسی استاندار از پرداخت تمامی بدهی شرکت فرنخ و مه نخ خبر داده بود؛ اما بنا بر گفته یکی دیگر از کارگران این شرکت که در تجمع حضور داشت، اظهار کرد: 30 نفر از  آخرین استخدامی‌های شرکت فرنخ و مه نخ  هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند و مراجعه به دستگاه‌هایی چون دادگستری، اداره کار و تعاون و شرکت فرنخ و مه نخ فایده‌ای نداشته است زیرا کسی پاسخگوی مطالبات کارگران این شرکت نبوده است.

یکی دیگر از کارگران نیز در ادامه گفت: کارگران شرکت فرنخ و مه نخ هزینه سختی‌های کار زیان‌آور که 4 درصد به مبلغ 15 میلیون تومان بوده را با هزینه شخصی پرداخت کرده‌اند و حقوق معوقه آن به 50 میلیون تومان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز