خبرگزاری کار ایران

ایلنا از هرمزگان گزارش می دهد؛

«سگن» همچنان در انتظار جا به جایی/ روستائیان بلاتکلیف تصمیم گیری‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۶۵۴

با وجود گذشت بیش از یک ماه از سیل در بشاگرد و از بین رفتن خانه های ساکنان روستا سگن از توابع بخش گافر و پارامون هنوز اقدام جدی از سوی مسئولان برای جا به جایی روستائیان صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، نام بشاگرد همواره یادآور مردمانی رنج کشیده، کپرنشین و بی بهره از امکانات اولیه رفاهی بوده است.

مردمی سخت کوش و اغلب کشاورز که در بارندگی های اخیر این شهرستان معیشت و دست رنجشان بر آب رفت و سیلاب تمام آن را به نابودی کشاند و تن رنجور مردم بشاگرد را بیش از پیش رنجاند.

در پی بارش های بی سابقه و در آغاز سیل، مردم 48 روستا بخش گافر و پارامون در روستاهایشان زندانی بی تدبیری‌ها شدند، به گونه ای که امداد رسانی از طریق راه های زمینی امکان پذیر نبود و اقلام مورد نیاز این مناطق به وسیله بالگرد منتقل می شد.

اکنون با گذشت بیش از یک ماه از سیل، بشاگرد مظلوم همچنان نتوانسته زخم‌هایش را درمان کند؛ در همان روزهای ابتدایی سیل، مردم روستای سگن خواستار جا به جایی از روستایشان به محلی امن و به دور از محل عبور سیلاب بودند.

سگن همچنان در انتظار جابجایی

یاسر چملی پور یکی از ساکنان روستای سگن بشاگرد که پیش از این نیز مشکلات مردم روستا را با خبرنگار ما در میان گذاشته بود، اظهار کرد: با وجود اینکه زمان زیادی از وقوع سیل گذشته است اما همچنان راه های ارتباطی روستا با خارج قطع است و این موضوع مشکلات زیادی را برای روستائیان ایجاد کرده است.

این ساکن روستا با تاکید بر اینکه مردم همچنان خواهان جا به جایی هستند، تصریح کرد: هنوز مشکلات مردم به صورت اساسی حل نشده و خانه های روستا دیگر قابل سکونت نیستند و بعضی از خانواده ها به محل جدید مورد نظرشان رفته اند و چادر نصب کرده اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات رخ داده مردم دیگر قادر به ادامه زندگی در روستا نیستند اما اقدام جدی از سوی مسئولان برای جا به جایی دیده نمی شود.

روستائیان بلاتکلیف تصمیم گیری مسئولان هستند

مرضیه بارانی خو یکی دیگر از اهالی روستا سگن در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به خسارت سیلاب، عنوان کرد: بخش اعظمی از زمین های کشاورزی، معیشت دامی و خانه های مردم روستا در این سیل بی سابقه نابود شد.

این ساکن روستا در ادامه با اشاره به وضعیت جا به جایی، بیان کرد: هیچ یک از اهالی روستا قصد ادامه زندگی در مکان فعلی را ندارد و تصمیم قطعی برای جا به جایی اهالی گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکلات پدید آمده در جریان جا به جایی، گفت: روستائیان مکانی را برای زندگی انتخاب کرده اند که مورد تایید مسئولان نیست و مشکلات مانند بی آبی را بهانه می کنند در حالی که با حفر چاه این مشکل به سادگی حل می شود.

بارانی‌خو با تاکید بر موقعیت روستای انتخاب شده، خاطرنشان کرد: این روستا در فاصله امنی از رودخانه قرار دارد و خطری آن را تهدید نمی کند اما این مکان مورد تایید مسئولان نیست و ما از علت این موضوع بی اطلاع هستیم.

مسئولان نیز در انتظار تصمیم گیری بنیاد مسکن

احمد محمودی، فرماندار بشاگرد در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به روال کار در جا به جایی، اظهار کرد: تقاضای جا به جایی مردم روستای سگن از توابع بخش گافر و پارامون در فرمانداری بررسی شده و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن صورت گرفته است.

فرماندار بشاگرد در ادامه خاطرنشان کرد: درصورت تایید مکان مورد نظر اهالی روستای سگن توسط بنیاد مسکن، اقدامات لازم انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز