خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اضطراب احتمال ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد/ راه‌های کنترل استرس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۶۲۸

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: اضطراب و نگرانی به خصوص در رابطه با ویروس کرونا سیستم ایمنی و دفاعی بدن را ضعیف کرده و احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

مهسا امامیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: اضطراب یکی از عوامل مهم موثر در کارکرد سیستم ایمنی بدن است و زمانی که افراد، مضطرب و نگران هستند، احتمال ابتلا آنان به بیماری‌ها بیشتر می‌شود.

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت شهید بلندیان افزود: اگرچه اضطراب، واکنش طبیعی به شرایط دشوار است، اما آنچه در اضطراب اهمیت دارد، طولانی شدن آن است، که سیستم ایمنی را ضعیف می کند و احتمال ابتلا به بیماری ها را بالاتر می برد.

امامیه توجه نکردن به شایعات و پخش نکردن اخبار غیرموثق را از راه های مقابله با اضطراب دانست و گفت: لازم نیست هر لحظه در جریان آمار مرگ و میر در اثر کرونا ویروس قرار بگیرید.

وی، ضمن توصیه به کسب اطلاعات از سایت های علمی معتبر، مانند: سایت سازمان بهداشت جهانی یا وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، تاکید کرد: به یقین، افرادی که سابقه بیماری های اضطرابی داشته‌اند، مثل: اضطراب فراگیر یا اضطراب ابتلا به بیماری، بیشتر در معرض خطر اضطراب ابتلا به کرونا هستند و بهتر است به روانپزشک و یا روانشناس خود مراجعه کنند و مشاوره دریافت کنند تا اضطراب‌شان کنترل شود.

این کارشناس یادآور شد: افرادی که سابقه بیماری های اضطرابی ندارند، ولی درگیر اضطراب ابتلا به کرونا هستند، می توانند با روش هایی، مثل: صحبت با دوستان، ورزش کردن، تمرین های آرام سازی و هر فعالیت دیگری که قبلا برای کاهش اضطراب خود انجام می دادند، استفاده کنند.

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت شهید بلندیان در خصوص راه های مقابله با اضطراب بیان کرد: که هر چه اطلاعات ما در مورد این ویروس، بیشتر و علمی تر باشد، کنترل اضطراب ناشی از ابتلا به آن، بهتر صورت می‌گیرد.

امامیه عنوان کرد: اگر مستعد اضطراب هستید، ارتباط خود را با افرادی که ذهنیت منفی گرا دارند، به طور موقت کم کنید و در صورتی که فاصله گرفتن از آنان ممکن نیست، از آنان به طور صریح بخواهید در مورد موضوعات نگران کننده با شما حرف نزنند و در صورتی که تذکر شما بی فایده بود، به حرف‌هایشان بی توجه بمانید و به چیزهای دیگر فکر کنید و یا حواستان را پرت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز