خبرگزاری کار ایران

راهداری استان خبر داد:

بازگشایی 71 راه روستایی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۳۳۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: تمامی ۷۱ راه روستایی بسته شده ناشی از بارش برف چهار روز گذشته در این استان با تلاش شبانه روزی نیروهای راهدار بازگشایی شد و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد حق‌لطفی با اعلام این خبر گفت: بارش برف که از ۶ اسفند ماه در سراسر استان آغاز شده بود علاوه بر مناطق سرد و کوهستانی، تمامی راه‌های اصلی و فرعی، بزرگراه و آزادراه‌های استان را در بر گرفت تا جایی که کولاک برف باعث مسدودی آزادراه قزوین - زنجان برای مدت هفت ساعت شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اولویت بازگشایی معابر، راه‌های اصلی بودند به همین لحاظ ۳۵۰ نیروی راهدار با بهره گیری از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین اقدام به بازگشایی معابر اصلی، به خصوص آزادراه و بزرگ راه‌ها جهت تسهیل در امر تردد خودروهای عبوری کردند.

این مسوول راهداری یادآور شد: پس از انجام عملیات برف روبی، بلافاصله بازگشایی معابر ۷۱ روستای مسدود شده با کمک ۴۳ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری و ۳۷۰۰ تن ماسه و نمک طی مدت ۲ روز در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

حق لطفی با اشاره به اینکه نیروهای راهداری همچنین موفق به آزادسازی و رهاسازی ۱۲۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف نیز شدند، تصریح کرد: بارها از شهروندان و مسافران درخواست شده تا هنگام بارش برف و وضعیت نامناسب جوی اقدام به سفر نکنند اما متاسفانه باز هم در مواقعی این مساله مورد توجه قرار نگرفته و با انجام سفرهای غیرضروری، مشکلاتی را برای خود و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کنند.

به گفته وی، هنگام فصل سرما از هموطنان درخواست داریم تا قبل از سفر و از طریق سامانه هوشمند ۱۴۱ وضعیت راه‌های کشور را جویا و سپس اقدام به انتخاب مسیر سفر خود کنند.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز