خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبرداد:

بازگشایی 32 راه روستایی مسدود شده در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۹۵۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: ۳۲ راه روستایی استان که براثر بارش برف در ۲ روز گذشته مسدود شده، امروز بازگشایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد حق‌لطفی با اعلام این خبر گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری این اداره کل، شب گذشته نیز ۳۹ راه روستایی مسدود شده ناشی از بارش برف و کولاک، بازگشایی و تردد در آنها جریان دارد. 

وی، بیشتر راه‌های روستایی مسدود شده در استان قزوین را مربوط به مناطق کوهین، آوج و الموت دانست و افزود: برای بازگشایی ۳۹ راه روستایی، سه هزار و ۷۰۰ تن ماسه و نمک به همراه ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری به کار گرفته شد.

این مسوول راهداری با اشاره به بارش برف و کولاک روز گذشته در آزادراه قزوین - زنجان که منجر به وقوع تصادف زنجیره‌ای و مسدود شدن این مسیر شد، اظهار داشت: راهداران در این سانحه موفق به رهاسازی و آزادسازی ۱۲۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف شدند

به گفته وی، ۳۵۰ راهدار با کمک ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری با استقرار در ۲۶ راهدارخانه طی طول فصل سرما برای بازگشایی معابر و خدمت به شهروندان در حالت آماده باش قرار داشته و رانندگان نیز در صورت نیاز می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

حق لطفی اضافه کرد: از مسافران درخواست داریم تا هنگام بارش برف، از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و رانندگان نیز برای تردد در مسیرهای کوهستانی و برف گیر ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و توشه غذایی، در طول مسیر با سرعت مطمئن حرکت کرده و از هرگونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد اجتناب ورزند.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز