خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان قزوین خبر داد:

ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۹۵۴

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از صدور دستورهای قضایی جهت تشدید اقدامات و نظارت‌ها در حوزه بهداشت و سلامت مردم و جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فولیان روز پنجشنبه در تشریح این خبر گفت: با توجه به اعلام نظر کارشناسان و متخصصان امر بهداشت و درمان، مصرف قلیان یکی از سریع‌ترین روش‌های انتقال بیماری‌های تنفسی به خصوص ویروس کرونا است که می بایست از عرضه آن جلوگیری شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان داشت: متاسفانه علیرغم ممنوعیت قانونی و هشدارها،  متاسفانه در سایه نظارت‌های ضعیف دستگاه‌های متولی عرضه قلیان در اماکن عمومی، سفره خانه‌های سنتی و قهوه خانه‌ها انجام می‌شود که تبعات زیانبار آن به خصوص در شرایط کنونی کشور متوجه سلامت عمومی است.

وی سلامت عمومی را از مصادیق حقوق عامه دانست و تاکید کرد: دادستانی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه که وظیفه ذاتی و قانونی دستگاه قضایی است در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده که یکی از این موارد حوزه بهداشت و سلامت عمومی است.

این مسئول گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، این موضوع از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است و جا دارد دستگاه‌های متولی اقدامات پیشگیرانه خود را در کمترین زمان اجرایی کنند.

فولیان افزود: طی مکاتبات انجام شده با دستگاه‌های متولی از جمله نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، سازمان صنعت،معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی، دستورهای قضایی جهت تشدید اقدامات و نظارت‌ها در حوزه بهداشت و سلامت عمومی به خصوص جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی صادر شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه‌های مرتبط با فعال سازی گشت‌های مشترک، سرکشی و بازدیدهای سرزده با رویکرد اقدامات پیشگیرانه، بازدارنده و کنترلی نسبت به جلوگیری و ممانعت از شیوع مصرف قلیان در اماکن عمومی اقدام نمایند.

این مقام قضایی استان در ادامه هشدار داد: در صورت عرضه قلیان، آلات و ادوات آن به عنوان جرم مشهود جمع‌آوری و واحد متخلف نیز پلمب می‌شود و متصدیان و عرضه کنندگان متخلف نیز تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

معاون دادستان مرکز استان قزوین خاطرنشان کرد: لازمه جلوگیری از شیوع کرونا ویروس رعایت بهداشت فردی و عمومی است و باید نسبت به این موضوع راهکارها و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از سوی دستگاه های متولی، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها به جامعه آموزش داده و اطلاع رسانی شود تا از شیوع هرچه بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز