خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف و باران در شمال غرب کشور از شنبه/ احتمال ریزش بهمن در جاده چالوس

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۸۷۷

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را طی روزهای آینده تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روزهای آینده، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی روز پنجشنبه در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی شاهد بارش برف و باران و وزش باد شدید بوده و به تدریج این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. 

رفیعی ادامه داد: در روز جمعه احتمال ریزش بهمن برای جاده چالوس پیش بینی می‌شود. از بعدازظهر شنبه با ورود یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور، بارش باران و برف در این مناطق شروع خواهد شد.

وی افزود: روز یکشنبه در مناطق شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه این سامانه در سواحل شرقی خزر، شمال شرق و دامنه‌های شرق البرز فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. در روز دوشنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به شرایط جوی در آسمان پایتخت نیز ادامه داد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای تهران امروز یک درجه سانتی گراد و بیشینه دمای پایتخت به ۱۱ درجه سانتی گراد می‌رسد.

وی در مورد سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور نیز گفت: زنجان با دمای منفی۷ درجه سانتیگراد و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز