خبرگزاری کار ایران

واریز تسهیلات به مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۵۲۸

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایرخراسان رضوی، از واریزتسهیلات 30 میلیون ریالی به حساب مستمری‌بگیران واجد شرایط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان خبر داد.

محمود کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مشهد افزود : با مصوبه هیئت مدیره صندوق در بهمن ماه سال جاری برای اولین بار پرداخت تسهیلات 30 میلیون ریالی به مستمری‌بگیران انجام گرفت، اولویت پرداخت تسهیلات در این مرحله با افرادی است که سنوات مستمری‌بگیری بیشتری دارند و ویژگی مهم این تسهیلات، پرداخت راحت و بدون ضامن و حتی مراجعه به بانک بوده  چرا که روستائیان و عشایر عزیز در اغلب موارد امکان دسترسی به تسهیلات بانکی را به دلیل نداشتن ضامن ندارند، بنابراین فرایند اعطای این تسهیلات به گونه‌ای طراحی شده که پرداخت آن به راحتی و بدون ضامن باشد.

وی افزود: بازپرداخت این وام 36 ماهه است و از محل اعتبارات صندوق نزد بانک صادرات، به مستمری‌بگیران صندوق اختصاص یافت. پرداخت تسهیلات 3 میلیون تومانی به بیش از 16 هزار نفر از مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرکشور برای اولین بار را از جمله خدمات کوتاه مدت است .

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایرخراسان رضوی اضافه کرد: در استان خراسان رضوی بیش از 160 هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر وجوددارد که از این تعداد 11024 نفر مستمری بگیر در سه حوزه بازنشستگی پیش از موعد ، ازکارافتادگی کلی و فوتی هستند.

وی یادآور شد: با توجه به محدودیت سقف سنی 50 سال برای متقاضیان عضویت در صندوق از کلیه مشمولین صندوق اعم از روستائیان ، عشایر ، کشاورزان و شاغلین صنایع دستی ساکن در کلیه شهرها و کلیه افراد فاقد بیمه اجتماعی پایه ساکن در شهر های زیر بیست هزار نفر به ویژه متولدین اسفند 1348 دعوت میگردد با مراجعه به کارگزاران صندوق در سطح استان و عضویت در صندوق از کمک دو برابری دولت در پرداخت حق بیمه و مزایای بلند مدت صندوق استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز