خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از ناهماهنگی مسئولان استان گیلان در مهار ویروس کرونا ؛

یک سازمان و دو تصمیم / تاکید شهردار رشت بر همگانی شدن مبارزه با کرونا/ آمادگی خدمات شهری برای پذیرایی از مسافران نوروزی/ شهروندان گیلانی: مسئولان هشدارهای وزارت بهداشت ‌را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۵۱۴

در حالی که شهردار رشت و تمامی مسئولان وزارت بهداشت بر ضرورت بسیج و اتحاد همگانی برای مبارزه با کرونا تاکید می‌کنند معاون خدمات شهری شهرداری رشت از افزایش ظرفیت مکان برای نصب چادر مسافران نوروزی در این شهر خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گویا هنوز گسترش انتشار ویروس کرونا در گیلان  برای مسئولان شهری و استانی گیلان جدی نشد‌ه است. در حالی که بسیاری از مسئولان  کشوری از جمله سعید نمکی  وزیر بهداشت صبح امروز - چهارشنبه 7 اسفندماه -  بر ضرروت پرهیز از مسافرت‌های ضرروی و غیر‌ضروری  تا اطلاع ثانوی به استان ها و شهرها‌ی  آلوده به ویروس از جمله گیلان ، مازندران ،قم و .... تاکید می کند  و ضمن گلایه و انتقاد از برخی شهروندان از آنها می خواهد که با تعطیل شدن مدارس بار سفر به استا‌ن‌های شمالی بخصوص گیلان که دومین استان آلود‌ه به ویروس کرونا پس از قم است ، نروند ؛ حامد بشر دانش مدیر خدمات شهری شهرداری رشت در جلسه مربوط به برنامه های استقبال از بهار از ظرفیت افزایش مکان برای نصب چادر مسافران در رشت  خبر می‌دهد.

به نظر می رسد شهرداری در شرایط فعلی به جای آنکه به استقبال بهار و نوروز برود به فکر  مردم و مسافرانی باشد که با این کار جان آنها را بیشتر از اینها به خطر نیندازد.

یکی از شهروندان رشتی ضمن گلایه از شهرداری رشت  و استانداری گیلان  از جدی نگرفتن  آنها برای مبارزه با این ویروس  به ایلنا گفت : بسیاری از مراکز شهر هنوز ویروس زدایی نشد‌ه ‌است. مردم هنوز در اتوبوس هایی رفت و آمد می‌کنند که ویروس زدایی نشد‌ه است. 

اعظم -ح 42 ساله که کارمند یک شرکت خصوصی  است اضافه کرد : در این شرایط هر روز مجبورم به محل کارم حاضر شوم در صورتی که خیلی از مشاغل  از راه دور هم می توانند کار خود را انجام دهند اما  مدیر شرکت ما در پاسخ به اعتراض ما که چرا تعطیل نمی‌کنید می‌گوید  هنوز از بالا به ما ابلاغی نشده که بتوانیم اداره را تعطیل کنید.

افزایش 20 درصدی مسافرت‌ها  به گیلان

اگر چه ناصر حاج محمدی شهردار رشت در جلسه پدافند بهداشتی و زیستی شهرداری که در سالن سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های بی وقفه تمام‌مجموعه شهرداری در جریان برف سنگین و از آمادگی شهرداری برای گندزدایی و ویروس زدایی شهر گفت اما گزارش های مردمی از ویروس زدایی نشدن بسیاری از معابر واماکن عمومی و جدی نگرفتن ممنوعیت تردد به استان از سوی استانداری گیلان و اداره کل  راه و شهرسازی استان  خبر می دهند . به طوری که وزارت بهداشت دیروز در خبری از افزایش 20 درصدی سفرها  به  گیلان خبر داد.

پرستار ارشد یکی از بیمارستان های دولتی نیز از  شلوغی مراکز درمانی در بسیاری از بیمارستا نها از جمله رازی ،پورسینا ،پارس ،ولایت و .... خبرداد و گفت : وضعیت خیلی بدتر از اینهااست که اعلام می شود. اگر چه همه افرادی که مراجعه می‌کنند الزاما مبتلا نیستند اما وحشت ابتلا به کرونا  تمام شهر را در برگرفته است.

آن طور که باید اطلاع رسانی نمی‌شود

این پرستار که نخواست نامش فاش شود؛ ضمن گلایه از  مسئولان  استان و  رسانه‌های محلی از جمله صدا و سیمای مرکز گیلان اضافه می‌کند : آن طور که باید و شاید به مردم اطلاع رسانی نشده است . الان که شرایط حاد شده تازه به فکر افتاد‌ه‌اند. در صورتی که این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست  و از هفته‌ها پیش ما با سیل بیمارانی شبیه سرماخوردگی و آنفلوانزا مواجه بودیم  و حتی در برخی موارد به کرونا مشکوک  شدیم اما کیتی برای آزمایش وجود نداشت. 

وی در ادامه  از مردم هم انتقاد کرد و گفت : بسیاری از شهروندان ما چه در رشت و چه در استان و کشور  موارد بهداشت فردی را انجام نمی‌دهند و هنوز  بدون توجه به این فاجعه  بدون ماسک رفت و آمد می‌کنند. به مهمانی می‌روند و از اینکه جشن‌ها و عروسی شان بهم خورده است نگرانند. از ان بدتر آنکه  مردم نمی‌دانند که به کجا باید مراجعه کنند. 

این پرستار اضافه کرد : از این که بگذریم مسئولان بیمارستان‌ها هم اگرچه تلاش خود را انجام می‌دهند اما در برخی موارد با ابلاغیه  هایی بی‌اساس  مانع کار  ما می شوند . از جمله اینکه شنیدم  در یک درمانگاه دولتی از پرستاران خواسته شده که ماسک نزنند و دستکش نپوشند که مایه وحشت نشود در صورتی که کادر پزشکی باید موارد ایمنی را بیشتر از هر کسی رعایت کند زیرا خودشان بیشتر از همه در معرض خطر هستند. فوت  دو پزشک گیلانی و یک پرستار ۲۵ساله بیمارستان میلاد لاهیجان بر اثر کرونا ویروس تأیید این ادعاست.

این کادر پزشکی در آخر گفت : به نظرم مسئولان ما بیشتر از مردم باید هشدارها را جدی بگیرند ومدام مردم را در جریان اوضاع بگذارند. شهر هنوز که باید و شاید ضدعفونی نشده و ممنوعیت  رفت وآامد  به استان هم در دستور کار مسئولان راه وشهرسازی قرار نگرفته است. شاید باورتان نشود اما بسیاری از مبتلایان به شهرستان های دیگر از جمله قم تردد داشتند. 

ضرورت  بسیج مبارزه با ویروس کرونا و اتحاد همگانی

یک سازمان و دو تصمیم / تاکید شهردار رشت بر همگانی شدن مبارزه با کرونا/ آمادگی خدمات شهری برای پذیرایی از مسافران نوروزی/ شهروندان گیلانی: مسئولان هشدارهای وزارت بهداشت ‌را جدی بگیرند

اگر چه شهردار رشت برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج و اتحاد همگانی را لازم دانسته و در عکس بالا نیز با ماسک و دستکش پشت میز خود نشسته است  اما گویا هنوز بسیاری از مردم و مسئولان استان مضوع کرونا   را جدی نمی گیرند. از جمله معاون  خدمات شهری  رشت؛ اما با این همه  شهردار   مدیریت بحران کرونا  را نیازمند آرامش درونی و صداقت با یکدیگر  اعلام کرد.

شورای‌ شهر رشت نیز که روزانه کوچکترین بازدید و افتتاحیه های  شهری   خود را از جمله افتتاح یک مسیر کوتاه در یک روستا و یا پارکی کوچک در یک نقطه شهر  در  رسانه‌های محلی و دولتی  منعکس می‌کیند اما این روزها از هیچکدام‌شان خبر ی نیست.

اگر چه شهردار کلانشهر رشت گفته هنگامی یک‌ مدیر می تواند به تصمیم درست نائل آید که در حاشیه آرامش مدیریتی قرار داشته باشد و معاونان و جانشینان نیز باید بر اساس سلسله مراتب وظایف، پاسخگو باشند اما گویا آنچه در این میان گمشده و کسی به آن توجه ندارد پاسخگویی  درست وقابل اعتماد مسئولان است.

احداث بیمارستان صحرایی  در گیلان تا پایان هفته

البته به گفته معاون اجرایی سپاه قدس گیلان  قرار است با دستور سردار سلامی، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موظف  به ساخت بیمارستان صحرایی  در گیلان شود. ساخت  بیمارستان صحرایی سپاه با درخواست وزارت بهداشت و به منظور همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گیلان دایر می‌ شود  و اقدامات لازم برای  جانمایی و برپایی این بیمارستان صحرایی در حال انجام است که امیدوارم این اتفاق بزودی انجام شود  تا مردم هم بیشتر از این  نگران ابتلا به ویروس کرونا نشوند و وعده این بار  دولت و سایر مسئولان کشوری  درست از کار درآید و شنبه آینده-  9 اسفندماه- کابوس کرونا تمام شده  و  وضعیت کشور  به حالت عادی درآید.

گزارش : محسن احمدی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز