خبرگزاری کار ایران

احیای توسعه سرانه بهداشت در مشهد مستلزم ورود بخش خصوصی/ مراکز بهداشتی در شأن مردم نیست

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۵۱۲

رئیس اداره کل طرح‌ها و مطالعات فنی شهری گفت: مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان مشهد و کلانشهر مشهد در شان مردیم شریف مشهد نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مجید محمدی فر در سومین نشست کارگروه ارتقاء سلامت که با محوریت بهداشت و درمان برگزار شد، با توجه به شرایط حساس بدلیل پیشگیری از کرونا ویروس گفت: در حال حاضر مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان مشهد و کلانشهر مشهد در شان مردیم شریف مشهد نیست، از این حیث این نشست را جهت ارائه شناسایی آسیب‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان و همچنین ارائه پیشنهادات عملیاتی حداکثر تا پایان سال جاری برای بهبود شرایط وضع موجود در حوزه بهداشت و درمان مطرح کنیم.

وی با انتقاد از تقسیم ناعادلانه خدماتی بیان کرد:  در اجرای پیشنهادات عملیاتی و بعضا تصمیمات اجرایی نهادهای مختلف باید بپذیریم ما در حوزه تقسیم بندی خدماتی با معضل نبود وحدت رویه روبروهستیم؛ بطوریکه عملیات اجرایی به صورت سلیقه‌ای سلیقه ای انتخاب میشود و استانداردهای جغرافیایی جهت مرتفع شدن وضع بحرانی موجود لحاظ نمیگردد، لذا هدف ما از این نشست تمرکز برروی منطقی ترین و عملیاتی ترین راه ممکن جهت رفع بحران موجود است.

محمدی فر در خصوص وظایف شورا و شهرداری جهت احقاق تامین سرانه بهداشتی و درمانی عنوان کرد: ما در شورا و شهرداری مکلف هستیم که مبنای کارمان قانونی و منطبق بر طرح‌های تفضیلی و جامع باشد که بر مبنای یک افق 25 ساله بتوانیم تمهیدات لازم را با همفکری سایرین اتخاذ کرده و عملیاتی کنیم.

رئیس اداره کل طرح‌ها و مطالعات فنی شهری با اشاره به تامین نیاز کاربری سرانه بهداشتی شهرستان مشهد ادامه داد: در تهیه طرح تفضیلی  درحال سنجش یک بخش فراگیرتری در مشهدهستیم، ولی مراکز بهداشتی بعضا به لحاظ تعداد و اندازه شاید خیلی بزرگ باشد، بطوریکه شاید ذر یک محدوده فضای 1000 متر کفایت کند در حالی که فضای موجود 5000 هزار متر است.

محمدی فر اضافه کرد: به عبارتی در قالب یک پیشنهاد شهرداری مشهد می‌تواند در اقدامی نوین کل زمین‌های مازاد ما را در مناطق مختلف دریافت کرده و در ازای آن زمین‌های بهداشتی ما را پوشش دهد.

مهدی قلیان اول معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در خصوص اختصاص سرانه بهداشتی اورژانس گفت: در بحث توسعه مراکز جامع سلامت در ابتدای طرح تحول نظام سلامت 100 مرکز و پایگاه بهداشتی در مشهد اضافه شده است، و 2000 پرسنل نیز جهت اداره این مراکز تازه تاسیس جهت ارائه خدمات سطح یک به مراجعین استخدام شدند.

وی ادامه داد: جهت تامین و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حاشیه شهر مشهد تنها 10 میلیارد تومان حقوق پرسنل و اجاره فارغ از واکسن و تجهیزات پزشکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تامین میگردد.

وی افزود: حوزه بهداشت در مشهد مظلوم واقع شده است بطوریکه، خیرین نیز تمایل به سرمایه گذاری و هزینه در مکان در اراضی وسیع و با شرایط مطرح  ویژه هستند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: 200 پروژه دولتی در طرح تحول سلامت به دلیل عدم وجود زمین برگشت خورده است و این امر در شان مجاورین و زائرین کلانشهر مشهد الرضا نیست.

در پایان این نشست هم اندیشی مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه طرح تفضیلی نقاط کاربری واجد شرایط درتمامی بخش‌های شهرستان مشهد را تهیه کرده و شورای شهرستان مشهد نیز در راستای طرح فوق مذاکرات و رایزنی‌های لازم را با سازمان اوقاف، شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای مرتبط جهت احیا و تامین کاربری‌های مورد نیاز بهداشت و درمان با اولویت در شهرستان مشهد را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز