خبرگزاری کار ایران

معاون امداد هلال احمر استان:

حفاری غیر اصولی چاه در قزوین ۲ نفر را به کام مرگ کشید

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۴۲۸

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: حفاری غیر اصولی چاه آب در روستای بویینک از توابع بخش شهرستان کوهین ۲ نفر را به کام مرگ کشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حکمت اله هاشمی اظهار کرد: در پی تماس تلفنی اورژانس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین مبنی بر اعلام گزارش سقوط به چاه در روستای بویینک از توابع بخش کوهین، تیم امداد ونجات جاده‌ای پایگاه کوهین به همراه تیم تخصصی کوهستان شهرستان قزوین به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات استان بیان کرد : نجاتگران جمعیت هلال احمر با کمک عوامل آتش نشانی و اورژانس موفق شدند اولین فرد را از چاه رها سازی کرده و بلافاصله برای کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی و ریوی اقدام کنند که متاسفانه موفقیت آمیز نبود.

هاشمی افزود: عملیات نجات برای رهاسازی فرد دوم با توجه به بارش شدید باران در منطقه و خطر ریزش دیواره‌های چاه با رعایت اصول ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث بعدی به طول انجامید و در نهایت نجاتگران جمعیت هلال احمر به همراه نیروهای عوامل آتشنشانی پس از ۶ ساعت عملیات طاقت فرسا و دشوار فرد دوم را نیز رهاسازی کردند.

 وی ادامه داد: این فرد نیز با توجه به حجم ریزش خاک و گل در چاه در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده بود.

این مسئول با اشاره به نقاط قوت عملیات، اضافه کرد: هم افزایی با عوامل آتشنشانی و اورژانس در صحنه حادثه جهت ایجاد کارگاه‌های تخصصی نجات در چاه و استفاده از ظرفیت‌های منابع انسانی و تجهیزاتی سازمان‌ها جهت رهاسازی افراد فوت شده در چاه از جمله این نقاط قوت بود.

هاشمی یادآور شد: هم افزایی با عوامل نیروی انتظامی در صحنه حادثه جهت برقراری امنیت صحنه حادثه و ارتباط مستمر نیروهای امدادی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و ارائه گزارش‌های دقیق از روند عملیات رهاسازی از دیگر نقاط قوت این عملیات بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز