خبرگزاری کار ایران

استکی مطرح کرد:

164 سرپرست خانوار نایینی بدون بیمه هستند/ نیازمند آگاهی‌سازی جامعه نسبت به بیمه اجتماعی هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۲۶۴

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: نایین 164 نفر سرپرست خانوار دارد که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عماد استکی در جلسه مشترک با فرماندار نایین و دیگر مسئولان این شهر اظهار داشت: در نایین اکثر مسئولان با بیمه اجتماعی بسیار آشنا هستند.

وی با بیان اینکه نگاه ما با مردم عادی نسبت به بیمه اجتماعی باید فرق کند اضافه کرد: از سال 84 شرایطی فراهم شده تا مشکل بخشی از جامعه را در امرار معاش برطرف کنیم. برای این موضوع باید به مسائل تخصصی تر نگاه کنیم. باید نگاه مردم را تغییر دهیم تا حاضر شود که بخشی از درآمدشان را برای بیمه صرف کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان افزود: صندوق بیمه اجتماعی با شعار پایان چهل سال انتظار تشکیل شد زیرا معتقدیم اگر آن زمان صندوق شکل گرفته بود الان شاهد مشکلات کمتری در زمینه بیمه و کسب درآمد در دوران بازنشستگی روستاییان و عشایر و کشاورزان بودیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بیمه شدگان در نایین عدم ثبت پرداخت حق بیمه شان در برخی از سال ها در سامانه بیمه اجتماعی است. از سال ها پیش به دنبال حذف کاغذ بودیم و سیستم سنتی را کنار بگذاریم و به دنبال پرداخت آنلاین بودیم. در برخی موارد شاهد پرداخت و ثبت کاغذی بودیم که در حال حاضر به دنبال رفع نواقص پرداخت ها و تکمیل سوابق بیمه شدگان هستیم.

استکی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با برگزاری جلسات آشنایی مسئولان بخش های مختلف در استان اصفهان بیمه اجتماعی را در بین کشاورزان، روستاییان و عشایر معرفی و ترویج دهیم.

وی بیان داشت: لازم است مردم مطلع شوند که در بیمه اجتماعی فرد با پرداخت حق بیمه، در زمان بازنشستگی 13 برابر آنچه پرداخت کرده را دریافت می کند. بزرگ ترین مزیت این بیمه ممانعت از مهاجرت روستاییان و کشاورزان و نیزعشایر به سمت شهرها برای کسب در آمد خواهد بود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: دوبرابر حق بیمه از سوی دولت پرداخت می شود. قبول داریم که مستمری پرداختی چندان زیاد نیست، اما با توجه به مطالبه مردم برای دریافت یارانه 45 هزار تومانی، دریافت بیش از ششصد هزارتومان در ماه رقم قابل توجهی است.

وی اذعان داشت: لازم است پوشش بیمه اجتماعی در نایین افزایش یابد. در همین راستا از مدیران شهری و مدیران سازمان ها و نهاد های مختلف از جمله کمیته امداد و جهاد کشاورزی نایین درخواست کمک داریم، زیراجمعیت مشمول ما جمعیتی است که اسن عزیزان با آن ها در ارتباط هستند.

 استکی ادامه داد: ساکنین شهر های زیر بیست هزار نفر، کشاورزان، روستاییان، عشایر، هنرمندان صنایع دستی، مهندسی کشاورزی و دامپزشکان و رانندگان ساکن شهر های زیر بیست هزار نفر مشمول بیمه اجتماعی می شوند. می خواهیم اولویت مردم این باشد که تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند. حیف است که چنین طرحی ایجاد شده و مردم از آن بی اطلاع باشند و از این فرصت بهره مند نشوند.

وی تاکید کرد: باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم جمعیت مشمولی که از خدمات و مزایای بیمه اجتماعی بی اطلاع هستند را به طرق مختلف از جمله پیامک با این بیمه آشنا نماییم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: در نایین هزار و پنجاه نفر بیمه شده داریم که 116 نفرشان مستمری دریافت می کنند. این پشنهاد را در نایین مطرح کردیم که بیست و دو هزار و پانصد تومان از مستمری، مستمری بگیرانی که تحت پوشش بیمه اجتماعی نیستند را با رضایت خودشان در صندوق بیمه اجتماعی واریز نمایند و در ظرف ده سال امکان دریافت مستمری از بیمه اجتماعی را برایشان فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: به مدیرکل امور اجتماعی نیز پیشنهاد دادیم که به عشایر پیشنهاد دهند که اگر مایل به دریافت خدمات ویژه هستند، بهتر است به عضویت صندوق بیمه اجتماعی درآیند تا خدمات با سرعت بیشتری در اختیارشان قرار بگیرد.

استکی ادامه داد: اتحادیه های قالی بافی نیز می توانند به اعضاء شان پیشنهاد بدهند که بخشی از درآمدشان را برای بیمه صرف کنند تا ظرف ده سال برای سن بالای شصت سال و نیز با ساقه 15 ساله مستمری دریافت کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: صدو شصت و چهار  سرپرست خانوار نایینی فاقد بیمه در سامانه ما ثبت شده است. مسئولان کمک کنند تا به این بخش از جامعه بیمه اجتماعی معرفی شود تا بتواننداز مزایای آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز