خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

آمادگی استان فارس برای مقابله با ویروس کرونا/ ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در فارس فعال شده/نظارت بر شیوه توزیع و قیمت محصولات بهداشتی و ضد عفونی کننده تشدید شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۱۱۷

استاندار فارس با بیان اینکه از مرحله عادی مواجه با کرونا ویروس عبور کرده ایم و به مرحله درگیری با این بیماری وارد شده ایم عنوان کرد: در این زمینه همکاران در علوم پزشکی شیراز با توجه به سه سناریوریی که طراحی شده است اقدامات لازم را انجام می دهند .

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اجتماعی ، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان فارس با اشاره به شیوه ویروس کرونا از تشکیل ستاد پیشگیری  و مبارزه با بیماری کرونا در استان خبر داد و افزود: این ستاد از این پس به صورت متمرکز  با عضویت راه و شهرسازی ، آموزش وپرورش ، تحقیقات و فناوری ، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، سازمان صدا و سیما ، حج و زیارت و استانداری در قالب مدیر کل سیاسی ، اجتماعی و فرمانده نیروی انتظامی و چند دستگاه دیگر  در استان تشکیل می شود تا تصمیم ها بصورت متمرکز و در یک چار چوب اصلی گرفته شود.

رحیمی بر لزوم توجه به ضد عفونی مکان‌های عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری با همکاری شهرداری و علوم پزشکی تاکید کرد و خواهان تدام اقداماتی شد که در روزهای گذشته در این زمینه انجام شده است.

اطلاع رسانی دقیق درباره راه های مقابله با انتشار ویروس کرونا از طریق بیلبوردهای شهری ، صدا و سیما و سایر رسانه ها از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس دراین جلسه به آنها تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از دستگاه های اجرایی، فرهنگی و مذهبی خواست لغو تجمع های غیر ضروری  را در دستور کار قرار دهند.

استاندار فارس با بیان اینکه هر گونه اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه و درمانی باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی تایید شود بر لزوم نظارت دقیق بر بیمارستان ها و داروخانه ها نیز تاکید کرد و افزود: در حال حاضر کادر درمانی بیشترین برخورد با بیماران را دارند از این رو تامین سلامت انها باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: نظارت بر داروخانه ها به منظور توزیع مناسب اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده با قیمت مصوب امری مهم و ضروری است و نباید شاهد شاهد گران شدن و تخلفات بهداشتی باشیم.

 استاندار فارس با بیان اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه های استان تا پایان هفته ادامه دارد ادامه این تعطیلی منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا است که با هماهنگی وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

رحیمی تاکید کرد: هر دستگاهی متولی نظارت و نظافت بر مجموعه خود است می بایست اقلام ضد عفونی کننده در مکان هایی  که محل تردد است اضافه شود و به جد در دستور کار باشد .

رحیمی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه ای که از ابتدای شیوع این ویروس انجام شده است، بیان کرد: تشکیل جلسات متعدد، نظارت بر پروازها، اختصاص فضا برای مراقبت های لازم از مسافران ، اجرای برنامه های اموزشی برای پرسنل فرودگاه از جمله این اقدامات است.

وی یادآور شد: در شهرستان ها نیز ستاد پیشگیری مشابه سطح استانی تشکیل می شود و نباید هیچ کوتاهی در تجهیز دستگاه های اجرای رخ دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز