خبرگزاری کار ایران

معاون علمی رئیس جمهور خبر داد؛

توزیع پنج میلیون ماسک در مراکز درمانی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۰۵۱

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: پنج میلیون ماسک مخصوص در مراکز درمانی، پزشکان و کادر پزشکی کشور توزیع می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، سورنا ستاری در آیین رونمایی از دانش فنی و تولید فیلم های چندلایه فرآورده های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی تولید داخل شرکت داروسازی ثامن در مشهد در افزود: در حوزه تولید ماسک نانو از قدیم دستگاه‌های ساخت آن را صادر می‌کردیم و در این چند روز هم به صورت خاص قرار داد ساخت ماسک ۹۵ N و حتی یک نمونه جدید ماسک ۹۹ N با هیات امنای ارزی وزارت بهداشت بسته شده است.

وی ادامه داد: در این حوزه جزء کشورهایی هستیم که حتی دستگاه‌های ساخت ماسک را تولید و صادر می‌کنیم و خودکفایی ذاتی داریم و  ان شاء الله با تولیدات جدیدی هم که تحویل وزارت بهداشت می‌شود فکر نمی‌کنیم کمبودی از این نظر داشته باشیم.

وی در ارتباط با فعالیت‌های تولیدی در خصوص مقابله با ویروس کرونا، گفت: در حوزه محصولات سلامت در رابطه با اتفاقات اخیر، ماسک‌های نانو در حال تولید هستند. تنها چند کشور در دنیا می‌توانند دستگاه‌های فیلترهای استریل نانو را بزنند و ما یکی از این کشورها هستیم.

ستاری با اشاره به اینکه در تمامی حوزه‌ها تعداد قابل توجهی شرکت دانش بنیان داریم، اضافه کرد: در چند روز گذشته قرارداد حدود پنج میلیون ماسک بسته شده است که البته این ماسک‌ها برای کادر درمانی استفاده می‌شود تا آنان در این بحث مشکل خاصی پیدا نکنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اینکه اتفاقات مربوط به ویروس کرونا باید فقط توسط کمیته تعیین شده اطلاع‌رسانی شود، اظهار کرد: در زمینه تولید مشکلی وجود ندارد و فقط بحث‌های دلالی مشکل‌ساز هستند. همچنین خود چینی‌ها پروتکل‌های درمانی مناسبی را توسعه داده‌اند و باید گفت اتفاقات خوبی در حال وقوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز