خبرگزاری کار ایران

صادق‌زاده مطرح کرد:

بازنشستگان‌صورت خود را با سیلی سرخ نگه‌ می‌دارند/ اجرای‌همسان‌سازی حقوق نیاز به اعتبار تازه دارد/ دولت اراده‌ای برای پرداخت بدهی‌تامین اجتماعی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۰۰۶

نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته‌ استان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه امروز کارگران و بازنشستگان در شرایط معیشتی خوبی به سرنمی‌برند و بازنشستگان صورت خود را با سیلی سرخ نگه‌ می‌دارند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، کریم صادق‌زاده تبریزی در همایش منطقه‌ای کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شمالغرب و غرب کشور در تبریز گفت: متاسفانه امروز کارگران و بازنشستگان در شرایط معیشتی خوبی به سر نمی‌برند و بازنشستگان صورت خود را با سیلی سرخ نگه‌ می‌دارند.

وی با اشاره به تصویب تبصره ماده 12 قانون برنامه ششم در جهت همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته و مستمری بگیر اظهار داشت: قانون را در زمان خود اجرایی نکردند و اکنون نیز بودجه کاهش یافته است که این رقم به هیچ وجه کفاف این موضوع را نمی‌دهد و بایستی در متمم بودجه سال 99 اعتبار لازم تخصیص یابد.

صادق زاده تبریزی به بدهی 265 میلیاردی دولت به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: دولت اکنون بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی است که متاسفانه اراده‌ای برای پرداخت بدهی خود ندارد و همین سبب شده که سازمان تامین اجتماعی برای جبران کسری آن از منابع بانکی و سایر ابرازهای مالی با هزینه سنگین استفاده کند.

وی با خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: کارگران و بازنشستگان امید دارند تا نمایندگان مجلس تصمیم قاطع برای این بدهی بگیرند تا تزریق این پول بخش عمده‌ایی از مشکلات سازمان و کارگران بازنشته رفع شود.

صادق‌زاده با قدردانی از تلاش‌های کانون عالی کارگران بازنشتستگاان و مستمری بگیران کشور در اجرای برنامه‌های رفاهی و فرهنگی از جمله احداث مراکز اقامتی اظهار داشت: خطه آذربایجان با توجه به شرایط و موقیعت توریستی می‌تواند بستر خوبی در این زمینه باشد که ما انتظار داریم با مد نظر قرار دادن خرید یک مرکز اقامتی در سرعین از این امکان در استان بهره گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به تعامل شورای شهر و شهرداری تبریز در توجه به قشر بازنشسته و کارگر گفت: با توجه به حضور در شورای اسلامی شهر توانستیم فراکسیون کارگری و بازنشستگی در این شورا برای نخستین بار ایجاد کنیم که در نتیجه آن اختصاص زمین برای احداث بیمارستان 327 تختخوابی جدید تامین اجتماعی، مجتمع رفاهی برای بازنشستگان و نیز بهره گیری این قشر از کارت منزلت فراهم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز