خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت یزد هشدار داد:

قلیان از راه‌های انتقال ویروس کرونا است/ برخورد با مراکز عرضه قلیان تشدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۹۸۸

رئیس مرکز بهداشت یزد نسبت به استفاده از قلیان در اماکن عمومی هشدار داد و گفت: علاوه بر مضرات جسمی، استعمال قلیان یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از یزد، علی اکبر موسوی با اشاره به خطر انتشار و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ (کروناویروس) با استعمال قلیان، اظهار داشت: هیچ یک از متصدیان اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی مانند هتل ها، سفره خانه ها، کافی شاپ ها و ... حق عرضه قلیان را ندارد.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط تیم نظارتی مشترک، با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد، ادامه داد: استفاده از وسایل مشترک مانند قلیان سهم بالایی در انتقال انواع ویروس‌ ها دارد.

رئیس مرکز بهداشت یزد با بیان اینکه سیگار و قلیان می ‌تواند سیستم ایمنی بدن بویژه سیستم ایمنی دستگاه تنفس را تحت تاثیر قرار دهد، ادامه داد: تمام ویروس‌ها از ویروس‌ های معمولی سرماخوردگی تا کروناویروس جدید و جهش یافته، بدن افراد را تحت تاثیر قرار می ‌دهند که در این بین مصرف کنندگان سیگار و قلیان بیش از سایرین در معرض خطر قرار دارند.

وی افزود: درحالی که رسانه‌ ها،‌ وزارت بهداشت و... تمام تلاش خود را برای اطلاع رسانی‌ در زمینه رعایت آداب تنفسی، شستن دست‌ها، خودداری از روبوسی،‌ دست دادن و... می‌کنند؛ استفاده از قلیان از راه های انتقال ویروس کرونا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز