خبرگزاری کار ایران

تأمین امنیت سبد سوخت کشور با پیشگیری از کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۹۵۴

رئیس HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس صیانت از پرسنل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در برابر شیوع احتمالی ویروس کرونا را راهی برای حفظ استمرار عملیات تولید دانست و گفت: از هیچ تلاشی برای تامین امنیت سبد سوخت کشور فروگذار نخواهیم بود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهرداد دهداری ضمن دعوت به آرامش پرسنل و خانواده ایشان در برخورد با بیماری کرونا به تشریح اقدامات اساسی و مبتکرانه شرکت نفت ستاره خلیج فارس در این رابطه پرداخت.

تشکیل کمیته سلامت

وی از برگزاری جلسات درون و برون سازمانی برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا در این پالایشگاه خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته سلامت نحوه پیشگیری از این بیماری و ترفندهای ایجاد آمادگی‌های لازم برای مقابله با کرونا را بررسی کردیم و پس از برگزاری جلسات مشترک با اداره بهداشت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جلساتی را با حضور واحدهایHSE ، بهداری، آموزش، پشتیبانی و روابط عمومی در راستای صیانت حداکثری از سلامت پرسنل طرح ریزی کردیم.

وی اطلاع‌رسانی درباره کرونا را یکی از اساسی‌ترین و موثرترین راه‌ها برای کنترل این بیماری عنوان کرد و افزود: چاپ و توزیع بروشورهای آموزشی، تهیه بنرهای هشدار دهنده و نصب در بخش‌های مختلف پالایشگاه، درج توصیه‌های بهداشتی در گروه های مجازی مرتبط با حضور شرکت و برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی کوتاه مدت آمادگی پرسنل را برای مقابله با شیوع احتمالی کرونا افزایش داد.

عملیات شناسایی افراد مشکوک

دهداری استفاده از ترموگراف به منظور سنجش دمای بدن کارکنان و رانندگان از درب منازل و هنگام ورود به پالایشگاه را عملیات اصلی در شناسایی افراد مشکوک به کرنا ذکر کرد و افزود: از برنامه‌ریزی برای تهیه سنسورهای حرارتی در اقصی نقاط پالایشگاه به ویژه در درب ورودی غافل نشدیم، با این حال از مدیران واحدها نیز گزارش‌گیری میدانی را برای شناسایی بیماران احتمالی ادامه دادیم.

ضدعفونی سطوح برای پیشگیری از شیوع

وی حفظ استمرار عملیات تولید را مرهون توجه به نکات بهداشتی دانست و بیان داشت: پیش از اعلام سراسری ورود کرونا به کشور تهیه مواد ضدعفونی و ماسک را در دستور کار قرار دادیم و با در اختیار گذاردن محلول‌های ضدعفونی در تمامی اماکن عمومی شرکت، پرسنل را در پیشگیری از این بیماری احتمالی یاری دادیم.

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس اضافه کرد: در این مدت سرویس‌های ایاب ذهاب اعم از مینی‌بوس‌ها، اتوبوس ها و خودروهای سواری، رستوران، مسجد، بیسیم‌ها و ادوات پر کاربرد، سرویس‌های بهداشتی، دستگاه‌های خودپرداز و سایر اماکن به صورت مداوم ضدعفونی شدند.

پرسنل، بزرگ‌ترین سرمایه پالایشگاه

وی نیروی انسانی هر شرکتی را بزرگ‌ترین سرمایه آن شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: با اعطای مرخصی با حقوق به کارکنان دارای بیماری‌های زمینه ای نظیر دیابت، مشکلات قلبی و عروقی و تنفسی تدابیری اندیشیدیم تا کمترین خطر پرسنل را تهدید کند.

دهداری تاکید کرد: لغو همه ماموریت‌های اداری و مرخصی‌های داخلی و خارجی، افزایش دامنه زمانی ثبت ورود و خروج پرسنل به منظور جلوگیری از ازدحام، لغو همه بازدیدها و جلسات غیرضروری و حذف عملیات ثبت اثر انگشت در دستگاه های پایش ورود و خروج و جایگزینی آن با عملیات تشخیص چهره را نیز انجام دادیم.

مناسب‌سازی مراحل طبخ و محل توزیع غذا

وی در پایان مناسب سازی مراحل طبخ و محل توزیع غذا یعنی رستوران مرکزی پالایشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: نظارت منظم بر پرسنل آشپزخانه، رستوران و آبدارخانه ها، جمع آوری چاشنی های مختلف روی میزهای غذا و هتلی کردن چاشنی ها، ایجاد فاصله بیشتر بین صندلی های میزهای غذاخوری رستوران، تغییر برنامه غذایی شرکت در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن پرسنل و مدیریت زمانی حضور و مراجعه افراد واحدهای مختلف به رستوران را نیز در راستای مقابله با شیوع کرونا در رستوران پالایشگاه مد نظر قرار دادیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز