خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین مطرح کرد:

احتمال تعطیلی ادارات قزوین/ عملکرد ضعیف صدا و سیما در حوزه اطلاع‌رسانی / رئیس سازمان صمت باید پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۹۳۷

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان قزوین از جمله صدا و سیما و سازمان صمت استان باید در راستای حفظ سلامت شهروندان بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی با انتقاد از صدا و سیمای استان در تهیه برنامه هایی جهت اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه ها به ویژه شبکه درمان استان اظهار کرد: تمامی امکانات ادارات باید در اختیار مهار این بیماری قرار گیرد و هیچ کار مهم تر از این موضوع در حال حاضر در استان وجود ندارد.

معاون سیاسی استاندار قزوین با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز مسئولان است، افزود: دانشگاه ها و مدارس تعطیل شده و اگر لازم باشد ادارات را نیز تعطیل خواهیم کرد چرا که سلامت مردم از هر چیزی برای ما مهم تر است. حتی واحدهای تولیدی و حوزه اقتصاد را تعطیل می کنیم اما سلامت مردم خط قرمز ماست و ایجاد امید در جامعه با بیان عملکرد و حساسیت مسئولین استان نسبت به مهار این بیماری بسیار مهم است.

حبیبی تصریح کرد: مسئولیت هرگونه کمبودی از جمله ماسک، مواد شوینده و الکل به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده و در صورت کمبود باید پاسخگو باشد. اگر تا فردا وضعیت بازار طبق خواسته مردم نباشد، رئیس سازمان صمت استان باید پاسخگو بوده و قطعا به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با سلامت مردم نمی توان بازی کرد. پنجاه درصد شوینده های کشور در استان قزوین تولید می‌شود اما امروز که مردم استان نیازمند آن هستند، نمی توانند آن را تهیه کنند.

معاون سیاسی استاندار قزوین در ادامه گفت: سازمان صنعت باید پاسخگو باشد و علوم پزشکی استان در صورتی که تا فردا مشکل ماسک و شوینده استان رفع نشود مکلف است که رئیس سازمان صمت استان را به مراجع قضایی معرفی کند؛ چرا که سلامت مردم خط قرمز ما بوده و ما در هر شرایطی مسئول سلامتی مردم هستیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان خاطرنشان کرد: سازمان صمت استان باید روزانه گزارشی از عملکرد تهیه ملزومات مهار بیماری را به دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه دهد و تا فردا باید شرایط بحران تهیه ماسک و ملزومات مهار بیماری کرونا در استان به مسوولیت سازمان صمت استان برطرف شود.

وی تاکید کرد: هرگونه درخواست که دانشگاه علوم پزشکی از هر دستگاهی طلب کرد بدون وقفه و توجیه باید در اختیار این دانشگاه قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: تمامی امکانات از هر دستگاه و ارگانی باید در اختیار ستاد مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد و در صورت مشاهده هرگونه عدم تمکین از سوی دستگاه ها باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی به ما ارائه شود.

این مسئول بیان کرد: باید مراکز درمانی تامین اجتماعی، بهداشت و درمان سپاه، ارتش، هلال احمر باید تحت امر دانشگاه علوم پزشکی باشند و هرگونه ماموریتی از سوی این دانشگاه به آنها واگذار شد باید بدون وقفه انجام دهند. دستگاه های تخصصی جلسات تخصصی بایکدیگر انجام دهند و با تقسیم کار، مسئولیت اجرای برنامه ها بین این دستگاه ها تقسیم شود.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: فروشگاه ها، واحدها و داروخانه هایی که از ارائه خدمات به مردم خودداری می کنند علنا و به طور رسمی و عمومی به مردم معرفی می شوند. تعزیرات حکومتی و سازمات صمت استان علنا واحدهای محتکر و گرانفروش را در رورنامه ها و رسانه های عمومی معرفی نمایند. کسی که سلامت مردم را ملعبه سود خود می کند مستوجب و مستحق برخورد جدی و بدون بخشش است و این امر باید روزانه از سوی این دو دستگاه گزارش شود.

حبیبی یادآور شد: تعزیرات حکومتی استان، باید روزانه گزارش عملکرد خود را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهد و آموزش همگانی با تعامل دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما به صورت روزانه و مداوم از شبکه استانی ارائه شود

وی گفت: در سطح ملی هیچ توقعی نباید داشت و هر استانی خود، مدیریت پیشگیری و درمان این بیماری را برعهده دارد.چشم امید به هیچ چیزی خارج از استان نبندند و باید از ظرفیت داخلی استان استفاده شود و مردم نیز بدانند مسئولان برای مهار این بحران در تلاش هستند و این عملکرد روزانه به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز