خبرگزاری کار ایران

قاسمی مطرح کرد:

هشدار دادستان قزوین به شایعه پراکنان ویروس کرونا/ برخورد با محتکران ماسک و اقلام بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۹۳۲

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با توجه به انتشار برخی اخبار غیرموثق در خصوص مبتلایان این ویروس در استان، به شایعه پراکنان ویروس کرونا در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی با توجه به انتشار اخباری در خصوص مبتلایان ویروس کرونا در استان قزوین اظهار کرد: برخی اخبار غیرموثق در فضای مجازی در خصوص تعداد مبتلایان ویروس کرونا در استان منتشر شده که تاکنون هیچ کدام از این اخبار از سوی دستگاه‌های متولی تأیید نشده و دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز طی اطلاعیه‌ای وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان را رد کرده است.

وی افزود: دادستانی قزوین تمامی اخبار و گزارشات مربوط به این ویروس و مبتلایان آن را از باب حفظ حقوق عامه به دقت رصد می‌کند و خواستار اطلاع‌رسانی دقیق، به موقع و شفاف توسط دستگاه‌های متولی به منظور جلوگیری از انتشار اخبار غیرموثق و شایعات است؛ بنابراین ضروری است مردم شریف استان نیز به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از مجاری قانونی و رسانه‌های رسمی و معتبر دنبال کنند.

قاسمی در ادامه با هشدار به شایعه پراکنان تاکید کرد: انتشار اینگونه شایعات موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه می‌شود و آرامش و آسایش عمومی را خدشه دار می‌کند. ضمن اینکه انتشار این اخبار بر اساس قانون، نشر اکاذیب و جرم می‌باشد.

دادستان مرکز استان قزوین اظهار داشت: با توجه سرعت به شیوع ویروس کرونا، ضروری است دستگاه‌های متولی، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی از اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از ابتلاء به این ویروس اقدام کنند و نکات بهداشتی صحیح و علمی را به مردم آموزش دهند و آحاد جامعه نیز این موارد را رعایت کنند.

این مقام قضائی استان خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه ای از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، سینماها و برخی اماکن عمومی، ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی و… حرکت خوبی بوده و لازم است این اقدامات استمرار داشته و توصیه می‌شود مردم نیز در روابط اجتماعی و فعالیت‌های روزانه خود دقت کافی داشته و از عبور و مرور غیر ضرور در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز کنند.

قاسمی در پایان هشدار داد: متأسفانه با انتشار اخبار شیوع این بیماری، افرادی سودجو و فرصت طلب اقدام به احتکار برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی کننده و… کردند که شهروندان با کمبود این اقلام مواجه شدند و به این افراد هشدار داده می‌شود که موضوع در دستورکار قرار دارد و برخورد دستگاه قضایی با آنها سخت و بدون اغماض خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز