خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان:

سامانه بارشی از امروز وارد قزوین شد/ بارش برف و باران و کاهش محسوس دما

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۸۲۳

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین از ورود سامانه بارشی به استان قزوین از امروز و استقرار آن تا فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بهروزی اظهار کرد: سامانه بارشی وارد شده به استان قزوین، امروز و فردا در سطح منطقه مستقر می‌شود که از آن بارش‌های جدی را انتظار داریم.

کارشناس هواشناسی استان بیان کرد: برای فردا چهارشنبه هفتم اسفند ماه با توجه به کاهش محسوس دما و وزش بادهای شمالی بارش برف انتظار می‌رود.

بهروزی تصریح کرد: در برخی نقاط احتمال کولاک وجود دارد و از ساعات بعدازظهر این سیستم تضعیف شده و به تدریج استان را ترک خواهد کرد اما در این مدت بارش‌های زیادی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: برای تمامی مناطق استان به طور میانگین بارش‌هایی بین ۳۰ تا ۵۰ میلی متر را پیش بینی می‌کنیم که این باش ها فردا چهارشنبه حدود ۱۵ تا ۳۰ میلی متر پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اعلام کرد: فردا در برخی مناطق استان بارش برف هم خواهیم داشت که میزان آن بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر است.

کارشناس هواشناسی استان اضافه کرد: به دلیل احتمال بارش‌های فراوان آب گرفتگی و سیلابی شدن برخی معابر عمومی شهری و مسیل‌ها پیش بینی می‌شود که لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای هم ایجاد شود.

به گفته بهروزی، وضعیت هوا در پنجشنبه و جمعه پایدار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر آبیک با دمای سه درجه بالای صفر و رازمیان با ۲۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و همچنین دیشب دمای قزوین بین ۸ تا ۱۷ درجه بالای صفر در نوسان بوده است.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: از شهروندان انتظار داریم در این شرایط هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز