خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مردم در ماجرای‌گرانی بنزین از مجلس ناامید شدند/ تاثیر رد صلاحیت نامزدهای یک طیف سیاسی در کاهش مشارکت مردم

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۸۷

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به تاثیر حوادثی مانند گران‌شدن قیمت بنزین و حوادث آبان‌ماه در ناامیدی مردم از مجلس گفت: در پی گرانی بنزین مردم احساس کردند مجلس در تصمیم‌گیری‌های کلان نقشی ندارد و نمایندگان قوی در مجلس حضور ندارند تا بتوانند در چنین تصمیماتی نقش‌آفرینی کنند.

مسعود رضایی نماینده کنونی شیراز در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه برای بررسی دلایل میزان مشارکت مردم در انتخابات باید سیر تاریخی سال گذشته را مد نظر قرار داد، گفت: یکی از عوامل مهم میزان کاهش مشارکت در انتخابات، نارضایتی مردم از وضع موجود اقتصادی است.

به گفته نائب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، مردم از شرایط اقتصادی کشور راضی نیستند و این موضوع مهمترین دلیل کاهش میزان مشارکت نسبت به دوره‌های پیشین بوده است.

مردم از مجلس ناامید شدند

مسعود رضایی در ادامه با اشاره به وقوع حوادثی مانند گران‌شدن قیمت بنزین و حوادث آبان‌ماه ادامه داد: در پی گرانی بنزین مردم احساس کردند مجلس در تصمیم‌گیری‌های کلان نقشی ندارد و نمایندگان قوی در مجلس حضور ندارند تا بتوانند در چنین تصمیماتی نقش‌آفرینی کنند.

نماینده شیراز در مجلس دهم با بیان اینکه مردم در پی گرانی بنزین تاحدودی از مجلس ناامید شدند، افزود: این ناامیدی نیز دلیل دیگری برای کاهش تمایل مردم برای شرکت در انتخابات بود.

مردم در ماجرای‌گرانی بنزین از مجلس ناامید شدند/ تاثیر رد صلاحیت نامزدهای یک طیف سیاسی در کاهش مشارکت مردم

تاثیر رد صلاحیت کاندیداهای یک طیف سیاسی در کاهش مشارکت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با بیان اینکه دیگر دلیل کاهش مشارکت مردم در انتخابات، تصمیم شورای نگهبان در ردصلاحیت کاندیداهای یک طیف سیاسی خاص بود، خاطرنشان کرد: من در روزهای قبل از انتخابات مردم را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کردم، اما مردم می‌گفتند ما به شرکت در انتخابات علاقه داریم اما نمی‌دانیم در این شرایط باید به چه کسانی رأی دهیم.

 این کاندیدای ردصلاحیت‌شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس در ادامه با اشاره به ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات افزود: صندوق رای پایه دموکراسی است، اما مردم در پاسخ به ما می‌گفتند به دلیل آنکه کاندیدای همسو با دیدگاه‌های ما در جریان انتخابات حضور ندارد، در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

در نبود رقیب، طبیعی است که یک طیف برنده انتخابات شود

به گفته رضایی در نبود رقبای شاخص از یک طیف سیاسی، کاندیداهای متعلق به دیگر طیف سیاسی با آرایی پایین‌تر از دوره‌های پیشین توانستند در انتخابات پیروز شوند.

مسعود رضایی با اشاره به حضور نمایندگان منتخب انتخابات در کلانشهرها از یک طیف سیاسی خاص گفت: مهم‌ترین دلیل پیروزی این طیف سیاسی در انتخابات، مشارکت پایین مردم در انتخابات نسبت به دوره‌های پیشین بوده است.

نماینده شیراز در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر نگاه مثبت و امیدوارکننده‌ای در میان نمایندگان منتخب فارس در مجلس آینده کمتر مشاهده می‌شود، ادامه داد: با این حال ممکن است در ادامه مسیر برخی از این نمایندگان با دیگر تفکرات و دیدگاه‌های سیاسی سازش و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز