خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

پیش‌بینی موارد مثبت کرونا در فارس در روزهای آینده/ راه‌اندازی قرنطینه‌های خانگی در استان/ اختصاص 120 تخت در بیمارستان علی اصغر شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۷۴

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در روزهای آینده موارد مثبت در استان داشته باشیم؛ گفت: در هر صورت ورود ویروس به استان دور انتظار نیست و موارد مثبت می‌شود نباید مردم را حساس کرد و ضمن اینکه باید مردم مصون شوند ایمنی خود را نیز بالاببرند.

عبدالرسول همتی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت استان از نظر مشاهده ویروس کرونا گفت: درحال حاضر از نظر مشاهده و مثبت شدن ویروس در استان صفر هستیم و یکی از استدلال ها همین است که به دلیل نزدیک شدن ویروس به استان فارس؛ احتمال دارد که مثبت داشته باشیم.

 در روزهای آینده موارد مثبت خواهیم داشت

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود در فارس در روزهای آینده موارد مثبت داشته باشیم؛ عنوان کرد: در هر صورت ورود ویروس به استان دور انتظار نبوده و نیست و موارد مثبت می‌شود  نباید مردم را حساس کرد  ضمن اینکه  مردم باید ایمنی خود را نیز بالاببرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه  در روزهای آینده موارد مثبت خواهیم داشت؛ تصریح کرد:  مردم رعایت کنند و در اجتماعات حضور نداشته باشند.

راه اندازی قرنطینه های خانگی در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از تهیه کیت های تخصصی و راه اندازی آزمایشگاه کرونا خبرداد و افزود: این آزمایشگاه در زمینه تخصصی  کرونا به عنوان تنها آزمایشگاه در جنوب کشور راه اندازی شده است.

همتی ادامه داد: همچنین 120 تخت در بیمارستان علی اصغر برای موارد مثبت احتمالی کرونا در نظر گرفته  شده است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رابطه با موضوع قرنطینه گفت: در حال حاضر در استان قرنطینه های خانگی را داریم و به مردم برای پیشگیری آموزش داده می شود.

100درصد باید منتظر کرونا باشیم

همتی با بیان اینکه باید در استان به صورت 100 درصد منتظر کرونا باشیم، تصریح کرد: قطعا تعداد زیادی مبتلا می شوند و در حالی اپیدمی شده است که 98 درصد مبتلایان بهبود می یابند.

به گفته وی اینکه آمار فوت شدگان نسبت به آمار مبتلایان کمتر است به این دلیل است که خیلی از مبتلایان تشخیص داده نشده اند و رفته رفته این موضوع متعادل می شود.

افزایش تعداد مبتلایان و کاهش مرگ و میر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: بهبود سیستم پزشکی و آزمایشگاه ها باعث کاهش تعداد مرگ و میر می‌شود.

همتی ادامه داد: طی 2 روز گذشته هر روز 20 هزار ماسک در داروخانه های شبانه روزی توزیع شده است و اینکه گفته می شود تعداد ماسک کم است به این دلیل است که یک دفعه موجی از خرید و تقاضا برای ماسک ایجاد می شود و زمانی که تقاضا زیاد باشد ممکن است با کمبود عرضه مواجه شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز