خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد:

یزد در زمینه کرونا پاک است/ استفاده از ماسک هیچ تاثیری ندارد/ مردم به شایعات توجه نکنند/ گرمای هوا ویروس را از بین می‌برد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۵۷۸

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در واکنش به کمبود ماسک و اقلام بهداشتی مثل شوینده‌ها گفت: استفاده از ماسک هیچ تاثیری ندارد و ممکن است آلودگی را بیشتر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا دهقان با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی برای پیگشیری از ابتلا به بیماری کرونا اظهار داشت: استان یزد هنوز از استان‌های پاک در زمینه کرونا است و موردی از ابتلا به این بیماری نداشتیم چه رسد به اینکه کسی از این بیماری در یزد فوت شده باشد.

وی با بیان اینکه تشخیص قطعی کرونا با آزمایش ژنتیک ممکن است، افزود: جو ملتهبی که در جامعه پدید آمده باید آرام شود چون دقیقا این بیماری حادتر از آنفلوآنزا نیست و تنها مشکل این بیماری سرعت انتقال آن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه مرگ و میر در این بیماری تنها دو درصد است افزود: اینکه بحث های عظیم در این زمینه در فضای مجازی مطرح شود و اطلاعات غلط به مردم بدهند ذهن مردم مشوش می شود و نتیجه خوبی نخواهد داشت.

وی در خصوص وضعیت ماسک و مواد شوینده و کمبود آن در بازار و بازار سیاهی که در این مورد به وجود آمده گفت: واحدهای تولیدی حق فروش مستقیم ماسک و شوینده ها را ندارد و وزارت بهداشت آن را خریداری و در اختیار مردم قرار می دهد.

دهقان عنوان کرد: توزیع بسته بهداشتی که شامل تعدادی ماسک و پکیج های آموزشی در خصوص نحوه استفاده و آموزش های پیشگیری است در اختیار مراکز بهداشتی است که به دست مردم برسد.

وی با تاکید بر اینکه ماسک هیچ تاثیری ندارد و ممکن است آلودگی را بیشتر کند اظهار داشت: ماسک تنها برای دو گروه از جامعه موثر است یکی برای کادر درمان و پرستاران و دیگری برای بیمار سرماخورده تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص موارد مشکوک به بیماری کرونا در استان با ارائه تعریفی از مورد مشکوک و شواهد آن گفت: کیت‌های نمونه برداری در استان موجود است اما آزمایش تشخیصی آن در استان انجام نمی ‌شود و اعلام نتیجه نیز 2 روز طول می کشد.

وی با بیان اینکه 8 نمونه برای بررسی ارسال شده است افزود: علی رغم اینکه مطرح می شود بر اثر کرونا در یزد فوت شده است خوشبختانه ابتلا به کرونا نبوده و 8 نمونه ارسال شده نیز منفی بوده و ابتلا به کرونا نداشتیم.

دهقان با تاکید بر اینکه مرجع اخبار و اطلاعات وزارت بهداشت است و در استان نیز دانشگاه علوم پزشکی، اظهار داشت: شایعاتی که در فضای مجازی و حتی از موارد بستری و ابتلا در بیمارستان‌های یزد مطرح می‌شود کذب است و مورد تایید نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه حتی اگر مثبت باشد و ابتلا در استان هم داشته باشیم مردم نباید ترسی داشته باشند گفت: فوت در سنین بالا رخ می دهد و فقط با رعایت بهداشت فردی باید بر کنترل و پیشگیری توجه داشت.

وی با تاکید بر اینکه با مراقبت هایی در مراکز درمانی و حتی کنترلی که در پیشگیری به ابتلا می شود گفت: طبع ویروس سرد است و خوردن گرمی موثر است اما خوردن میوه و سبزیجات تازه، شولی و شوربا در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا موثر است و به شدت باید از مصرف فست فودها خودداری کرد.

دهقان با اشاره به اینکه جامعه مضطرب و هیجان زده است، اظهار داشت: امیدواریم رسانه‌ها بتوانند با اطلاع‌رسانی درست فضای آرامی را در جامعه حکمفرما کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز