خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

موردی از ابتلا به کرونا در یزد نداریم/ آمادگی کامل برای کنترل و پیشگیری از بیماری

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۵۳۴

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر اینکه موردی در ابتلا به کرونا نداریم، گفت: شرایط استان عادی و کاملا مساعد است و مردم نگرانی از شیوع بیماری کرونا نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمود نوری شادکام در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص بیماری کرونا و اقدامات انجام شده اظهار داشت: نشست‌های مکرر برای هماهنگی بین بیمارستان‌ها برگزار شده و دستورالعمل‌های لازم نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند کار به شکلی است که بیمارانی که مراجعه به مراکز درمانی دارند اگر مشکوک به بیماری کرونا باشند به اتاق ایزوله ارجاع می شوند، ادامه داد: بیمار توسط متخصص عفونی مستقر در مرکز مورد معاینه قرار می گیرد و اگر لازم باشد آزمایشات لازم نیز اخذ خواهد شد و با نظر متخصص بستری می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اضافه کرد: چنانچه پاسخ ازمایشات مثبت باشد با آمبولانس به بیمارستان شهید صدوقی اعزام و مورد درمان قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون نمونه مثبتی در یزد نداشتیم افزود: در تمامی بیمارستان‌های استان بحث غربالگری، تشخیص و بستری انجام می شود و اگر موردی مبتلا باشد به بیمارستان شهید صدوقی اعزام خواهد شد.

نوری شادکام از آمادگی کامل کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: تمام مرخصی های کادر درمان و حتی پرسنل لغو شده و امکانات برای کنترل و پیشگیری در این زمینه بسیج شده است.

وی با بیان اینکه نباید نگرانی در این زمینه داشت عنوان کرد: خوشبختانه شرایط مناسبی را در استان داریم و امیدواریم با بحران جدی در این زمینه مواجه نشویم و اگر همین وضعیت را داشته باشیم قطعا مشکل به درستی مدیریت خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اضافه کرد: همه بیمارستان ها در بخش خصوصی و دولتی مکلف هستند بیماران را پذیرش کنند و حتی بستری نیز داشته باشند اما اگر بیماری قطعی شد و نیاز به مراقبت‌های خاصی داشت با هماهنگی پزشک مرجع و وجود تخت خالی به بیمارستان شهید صدوقی ارجاع می شوند.

وی تصریح کرد: فقط بیمارستان صدوقی محلی برای ارجاع نیست ضمن اینکه فعالیت سایر بخش ها نیز در همه بیمارستان ها در حال انجام است و شرایط خاص و بحرانی نداریم که مردم نگران شوند اما اگر شرایط پیش بیاید و ابتلا نیز گزارش شود آمادگی لازم را داریم.

نوری شادکام با تاکید بر اینکه تا امروز هیچ مبتلایی نداشتیم عنوان کرد: این موضوع از موضوع آنفلوانزا مهمتر و حادتر نیست و بیماری آنفلوآنزا به مراتب بدتر از کرونا است و 8 هزار بستری نیز داشتیم.

وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و تنش را از جامعه کم کنیم و نگرانی اضافی برای مردم نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز