خبرگزاری کار ایران

با مصوبه شورای شهر صورت گرفت؛

اختصاص 100 میلیارد ریال برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۵۲۰

با ارائه لایحه دو فوریتی از سوی شهردار مشهد 100 میلیارد ریال بودجه جهت خرید تجهیزات و ملزومات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ازسوی شورای اسلامی شهر تصویب شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا کلائی امروز در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، در دفاع از لایحه دو فوریتی درخواست اعتبار 100میلیارد ریالی برای خرید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر گفت: با یک بحران خیلی خیلی جدی روبه رو هستیم که باید حساسیت لازم برای رعایت نکات بهداشتی در مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه براساس گزارش‌های ستاد پیشگیری از شیوع کرونا موردی از ابتلا به کرونا در مشهد گزارش نشده است، اظهارکرد: اما همه می دانیم که خطر ویروس کرونا به دلیل قدرت شیوع آن است و زمانی که قدرت شیوع ویروس بالا باشد، توجه به پیشگیری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: از زمانی که ابتلا به ویروس کرونا در کشور اعلام شد با هماهنگی شورای اسلامی شهر مشهد ضدعفونی ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله قطار شهری و اتوبوسرانی آغاز و هرشب این عمل انجام می‌شود.

کلائی اضافه کرد: در کنار ضد عفونی کردن ناوگان حمل ونقل عمومی و سرویس های بهداشتی، مدارس و سایر اماکن عمومی شهری آموزش‌های لازم به همکاران ارائه و دستورالعمل‌های اجرایی درخصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به همه بخش های ابلاغ شده است.

شهردار مشهد با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه و پیشگیری ازشیوع بیماری های واگیردار درشهرداری مشهد تصریح کرد: معتقدیم که باید موضوع به صورت دقیق و شفاف به مردم اطلاع رسانی شود و به آنها اعلام شده که خطر ابتلا به ویروس کرونا را جدی بگیرند.

وی به احتمال توزیع ماسک در قطار شهری و بازارهای شهرداری مشهد «شهر ما» هم اشاره کرد و ادامه داد: مساله بسیار بسیار جدی است، به ویژه برای شهر مشهد با وجود تعداد زیادی زائر و مجاورکه احتمال خطر شیوع به سایر نقاط کشور را بالا می برد لذا عاقلانه است که همه توان خود را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به کار بگیریم.

وی با بیان این که گران ترین روش های پیشگیری از ارزان ترین درمان ها به صرفه تراست، تاکید کرد: لذا با توجه به اهمیت موضوع و لزوم بازرسی و کنترل وضد عفونی کردن زیرساخت های شهری و حساس کردن مردم نسبت به این مساله، لایحه ای دو فوریتی برای اختصاص اعتبار 100 میلیارد ریالی جهت انجام اقدامات پیشگیرانه به شورای شهر ارائه کرده ایم که درخواست موافقت با آن را دارم.

کلائی گفت: این مبلغ برای اقدامات اولیه است زیرا نمی دانیم که میزان شیوع ویروس چه قدر خواهد بود،هرچند که امیدواریم بیماری اپیدمی نشده و به اقدامات و اعتبارات بیشتر نیاز نباشد.

شهردار مشهد درادامه افزود: اگر به موضوع و حساس کردن جامعه نسبت به خطرابتلا به ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه بی توجهی کنیم، امکان دارد شیوع بیماری در کشور گسترش پیدا کند لذا توجه به بحث پیشگیری بسیار اهمیت دارد.

وی به نقش رسانه ها و اعضای شورای اسلامی شهر در اقناع افکار عمومی جهت رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: رسانه ها باید با ارائه توصیه های لازم از سوی کارشناسان مربوطه مردم را در این خصوص آگاه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع پسماند دراین مقطع، تمامی خطوط تفکیک پسماند تعطیل و زباله های معمولی نیزبه صورت زباله های عفونی و بیمارستانی دفع می شوند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش هایی که با مردم ارتباط بیشتری دارند ماسک توزیع و به ارائه خدمات به صورت الکترونیک توجه بیشتری شده است.

کلائی با اشاره به این که با توجه به اهمیت موضوع لایحه به صورت دو فوریتی ارائه شده است، اظهارکرد: قول می دهیم با شفافیت تمام در این حوزه ورود پیدا کرده وبه مردم اطلاع رسانی کنیم، البته دراین میان مردم نیز باید بدانند که موضوع چقدر دارای اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز