خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد:

ارسال 20 نمونه مشکوک کرونا از خراسان رضوی به تهران/ فوت یک نفر در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۵۰۶

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی‌مشهد گفت: تاکنون 20 مورد مشکوک به ابتلا به ویروس بیماری کرونا در این استان مورد آزمایش قرار گرفته و برای بررسی بیشتر به تهران ارجاع شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین بحرینی در این خصوص گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته به احتمال زیاد پاسخ مثبت یا منفی آزمایش طبی این موارد امروز پنجم اسفند ماه مشخص و اعلام خواهد شد.

وی در ادامه بر صداقت و دقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارائه آمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکید و بیان کرد: وزارتخانه در این خصوص از هرگونه رویکرد سیاسی پرهیز داشته اما انعکاس اخبار مرتبط با موضوع کرونا در چارچوب ضوابط و در قالب هماهنگی‌های کشوری صورت می‌گیرد. 

بحرینی همچنین مهمترین اقدام برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و مهار آن را فعالیتهای پیشگیرانه اعلام و بیان کرد: مهمترین نکات در این چارچوب نیز آگاهی‌بخشی در سطح کلان اجتماع، به عموم مردم و نیز توجه شایسته و عمل موثر به رعایت نکات بهداشت فردی از سوی آحاد مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مردم می‌بایست برای دریافت اخبار مربوط به بیماری کرونا فقط به منابع موثق، تخصصی و مسئول همچون وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و رسانه‌های رسمی رجوع کرده و به هیچوجه شبه‌خبرهای ناموثق، فیلم‌های غیرواقعی و جوسازیی‌های نادرست رایج در فضای مجازی را مورد اعتنا و توجه قرار ندهند. 

وی ادامه داد: هم‌اینک ۱۰ بیمارستان و مرکز درمانی در سطح کلانشهر مشهد بطور ویژه به درمان بیماران مشکوک به ویروس کرونا اختصاص دارند. 

بحرینی گفت: همچنین اجرای پروتکل‌ها یا تشریفات خاص و دقیق و نیز اقدات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در حرم مطهر امام رضا(ع)، تامین سلامت زائران و مجاوران این بارگاه نورانی و همچنین مراسم اعتکاف امسال در حال انجام است.

فوت یک فرد مبتلا به کرونا در نیشابور

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور روز دوشنبه طی بیانیه‌ای از فوت یک بیمار هفتاد ساله مبتلا به کرونا در این شهر خبر داد.

محسن عظیمی نژاد در این بیانیه‌ اعلام کرد: از ۲۰ بیمار دارای علائم بیماری دستگاه تنفسی فوقانی که طی هفته گذشته در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری شده بودند نمونه گیری شد و ۱۰ نفر از آنان با بهبود وضعیت و به دست آوردن سلامتی از بیمارستان مرخص شدند.

وی افزود: یک نفر از این بیماران که دارای سن بیش از هفتاد سال بود شب گذشته فوت کرد که آزمایشات اولیه شواهدی مبنی بر ابتلای وی به کرونا را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز